Producătorul de carne de pui Transavia anunță o investiție de 150 de milioane de euro într-o fabrică pentru hrană pentru animale. Aceasta va fi realizată în Alba și ar urma să înceapă producția în a doua jumătate a anului 2026.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Începem o etapă strategică importantă, care ne va permite să ne continuăm misiunea de a face
lucrurile așa cum trebuie și de a oferi produse sigure și de calitate”, susține Ioan
Popa, Președinte și Fondator TRANSAVIA.
„Am ales dintotdeauna să nu irosim nimic și să
transformăm resursele în valoare. Acum facem același lucru, oferind produse de înaltă calitate și
pentru membrii necuvântători ai familiilor, căci noua verigă din modelul nostru de afacere integrat
100% ne permite să ne asigurăm că toate părțile puiului sunt utilizate eficient, evitând producerea de
deșeuri din sub-produse și reducând risipa alimentară. Practic, părțile din pui care nu sunt preferate
de consumatori sau nu sunt destinate consumului uman, dar care sunt perfect adecvate și nutritive
pentru hrana animalelor, alaturi de alte ingrediente atent selectate, vor fi procesate pentru a crea
hrană de calitate, nutritivă și sigură pentru câini și pisici”, a spus Ioan Popa, președinte și fondator Transavia.
Investiția de 763 milioane de lei (150 de milioane de euro) va fi realizată integral
din fonduri proprii, prin reinvestirea profitului generat de companie, conform reprezentanților Transavia.
Cu o suprafață construită de 65.000 mp, noua fabrică va putea produce hrană suficientă pentru a hrăni
anual peste 11 milioane de câini și pisici.
Fabrica va fi amplasată în Ciugud, județul Alba, aproape de autostrada A10 (Sebeș – Turda), va fi cea mai mare unitate de producție de hrană pentru.
“La începtul anului viitor vom începe instalarea echipamentelor, urmând apoi să realizăm testarea liniilor și calibrarea proceselor pentru a demara producția efectivă în a doua jumătate a anului 2026”, au transmis reprezentanții companiei.
„Ne așteptăm ca acest proiect să genereze prosperitate durabilă la nivelul comunităților locale, fiind un catalizator al dezvoltării economice și sociale, prin stimularea afacerilor din zonă, prin
consolidarea unei rețele de parteneri și furnizori locali și prin crearea de locuri de muncă. La nivelul
companiei, pe termen mediu, în 2 – 3 ani de la începerea vânzărilor, ne dorim ca să creștem EBITA
de la peste 100 de milioane de euro în prezent, la aproximativ 250 de milioane de euro, cu o
contribuție semnificativă a noii divizii”, spune Ioan Popa.
Potrivit reprezentanților grupului, noua farbică va fi automatizată, digitalizată și robotizată.
Aprovizionarea este gândită pentru a asigura un lanț cât mai scurt.
„Am observat o cerere în creștere pentru produse de înaltă calitate în acest sector, dar și o lipsă a
soluțiilor pentru producție în țara noastră și am considerat că expertiza noastră în producție și
distribuție ne permite să aducem o valoare semnificativă pieței hranei pentru animale de companie.
Investiția în această nouă fabrică reprezintă un pas strategic în diversificarea operațiunilor noastre,
prin adăugarea unei noi verigi interconectate în modelul nostru de afacere integrat 100% și
consolidarea poziției noastre în regiune. Ne dorim să ajungem în top 10 jucători la nivel internațional,
în piața hranei pentru animale de companie”, a sus Theodora Popa-Liteanu, vicepreședinte al companiei

Foto: Transavia/ Randare, proiect