Compania Național de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj (DRDP Cluj) a desemnat constructorul Freyrom câștigător al contractului pentru proiectarea și execuția pasajului suprateran de la ieșirea din Cluj spre Zalău și Satu Mare, însă contractul nu poate fi semnat pentru că au fost depuse două contestații.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit datelor publice pe care le-a verificat Economedia, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor au fost depuse contestații din partea ofertanților Far Foundation și Dacia Faber, în ambele cazuri fiind solicitată anularea procedurii de atribuire.
Potrivit termene.ro, Freyrom, companie de construcții din București a avut în 2024 o cifră de afaceri de 78 milioane lei și 67 de angajați.
Contractul de aproximativ 60 de milioane lei are o durată de 24 de luni (proiectare și execuție), iar finanțarea este asigurată din fonduri PNRR (componenta împrumuturi). Procedurile de licitație și durata efectivă a contractului fac imposibilă încadrarea în termenul actual al PNRR (decembrie 2026). La licitația lansată în primăvară, 10 constructori au depus oferte.
Pentru acest pasaj, care urmează să fie construit pe DN 1F, strada Corneliu Coposu/Calea Baciului, la km. 4, au fost analizate două scenarii: pasaj rutier denivelat clasic, cu o lungime totală de 504 metri, respectiv un sens giratoriu suspendat care să asigure supratraversarea sensului giratoriu de la intersecția Corneliu Coposu/Calea Baciului.
Prima variantă, pasajul rutier clasic, va avea, în total, 18 deschideri și o lungime de 504 metri (cu tot cu rampe), conform datelor tehnice pe care le-a studiat Economedia. Etapa de proiectare va dura 6 luni, iar 18 luni reprezintă durata execuției pasajului.
Contestația Far Foundation
În contestația depusă, compania Far Foundation cere ca oferta pe care a depus-o să fie declarată câștigătoare dar și reevaluarea în cazul ofertei Dacia Faber.

Contestația Dacia Faber
În contestația depusă, Dacia Faber solicită CNSC să decidă reevaluarea ofertei sale.

„Descrierea proiectului: CNAIR SA prin DRDP Cluj a stabilit necesitatea și oportunitatea realizării obiectivului de investiții: Pasaj de legatură între DN 1F km 4+200 – strada Corneliu Coposu, ca urmare a blocajelor în zona intersecției sus menționate, fiind necesară luarea unor măsuri de îmbunătățire a condițiilor de siguranță a traficului rutier și reducerea numărului de accidente precum și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului. Amplasamentul existent DN1F km 4+200 este o intersecție tip giratie, si este situat in judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca”, anunța Compania, în iulie 2023, la semnarea contractului de finanțare PNRR pentru realizarea studiului de fezabilitate.
Date tehnice:


Sursa foto: Captură Google Maps