Bruxellesul ia în considerare stabilirea unor obiective „Made in Europe”, conform cărora 70% din anumite produse, precum automobilele, ar trebui fabricate în Europa pentru a prioritiza bunurile interne și a reduce dependența de China, potrivit Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Politica ar putea costa companiile UE mai mult de 10 miliarde de euro anual, determinându-le să cumpere componente europene mai scumpe, potrivit unor oficiali familiarizați cu un proiect de lege ce urmează să fie prezentat pe 10 decembrie.

Comisarul francez al blocului, Stéphane Séjourné, supraveghează propunerea, care marchează un punct culminant al eforturilor franceze de ani de zile de a se concentra pe producția internă, pe măsură ce industria europeană aflată în dificultate se luptă să concureze cu importurile ieftine din Asia, în special în tehnologiile curate și în unele industrii grele.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Un oficial al UE a declarat că domeniul de aplicare al legislației ar urma să reflecte politicile industriale cheie ale Chinei „Made in China 2025” și „China Standards 2035”, care au determinat companiile străine să formeze parteneriate cu afaceri chinezești pentru a avea acces pe piața sa.

„Ceea ce încercăm să propunem este un echilibru delicat între protecția necesară a industriei noastre și deschiderea, care este esențială în ADN-ul Europei”, a spus oficialul.

Țări care anterior erau sceptice, cum ar fi Germania, au indicat că din cauza situației economice vor privi acum favorabil reguli mai stricte de cumpărare a produselor europene, care ar putea afecta industria auto și tehnologiile curate precum panourile solare.

Trei oficiali ai UE au declarat că se discută praguri de conținut local de până la 70% ca parte a planului de politică industrială, dar că țintele ar varia în funcție de cât de critic era sectorul și de cât de mare era dependența.