Bruxellesul ia în considerare stabilirea unor obiective „Made in Europe”, conform cărora 70% din anumite produse, precum automobilele, ar trebui fabricate în Europa pentru a prioritiza bunurile interne și a reduce dependența de China, potrivit Financial Times.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Politica ar putea costa companiile UE mai mult de 10 miliarde de euro anual, determinându-le să cumpere componente europene mai scumpe, potrivit unor oficiali familiarizați cu un proiect de lege ce urmează să fie prezentat pe 10 decembrie.
Comisarul francez al blocului, Stéphane Séjourné, supraveghează propunerea, care marchează un punct culminant al eforturilor franceze de ani de zile de a se concentra pe producția internă, pe măsură ce industria europeană aflată în dificultate se luptă să concureze cu importurile ieftine din Asia, în special în tehnologiile curate și în unele industrii grele.
Un oficial al UE a declarat că domeniul de aplicare al legislației ar urma să reflecte politicile industriale cheie ale Chinei „Made in China 2025” și „China Standards 2035”, care au determinat companiile străine să formeze parteneriate cu afaceri chinezești pentru a avea acces pe piața sa.
„Ceea ce încercăm să propunem este un echilibru delicat între protecția necesară a industriei noastre și deschiderea, care este esențială în ADN-ul Europei”, a spus oficialul.
Țări care anterior erau sceptice, cum ar fi Germania, au indicat că din cauza situației economice vor privi acum favorabil reguli mai stricte de cumpărare a produselor europene, care ar putea afecta industria auto și tehnologiile curate precum panourile solare.
Trei oficiali ai UE au declarat că se discută praguri de conținut local de până la 70% ca parte a planului de politică industrială, dar că țintele ar varia în funcție de cât de critic era sectorul și de cât de mare era dependența.

Sursa: Dreamstime