



Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat la finele lunii noiembrie contractele pentru proiectarea și execuția loturilor 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km) și 1D Joseni – Ditrău (14,4 km), de pe Autostrada Unirii A8.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Primul contract de proiectare și execuție, cel pentru lotul 1C Sărățeni – Joseni a fost semnat cu o asociere de firme din România și Bosnia-Herțegovina, respectiv cu Asocierea SA&PE Construct SRL (lider) – Tehnostrade SRL – Spedition UMB – Euro Asfalt. Valoarea contractului este de aproape 5 miliarde lei. Durata de realizare este de 54 de luni finanțarea fiind asigurată din fonduri europene și de la bugetul de stat.
Lotul 1C Sărățeni – Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita are o lungime de 32,4 kilometri și include:
- 39 de poduri și pasaje
- 3 tuneluri unidirecționale
- 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct, 45 de metri.
Al doilea contract semnat este pentru lotul 1D Joseni – Ditrău cu o lungime de 14,4 kilometri și o valoare de 820 milioane lei. Constructor este o asociere de firme din România și Bulgaria, respectiv asocierea Danlin XXL (Lider) – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL. Lotul 1D Joseni – Ditrău din județul Harghita are o durată de realizare de 34 de luni și include:
- 14,4 kilometri lungime;
- 21 de pasaje și viaducte, din care 3 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor;
- nod rutier la Ditrău;
Pentru ambele loturi sunt prevăzute descărcări provizorii asigurând, astfel, funcționarea independentă.
Cine este constructorul Danlin XXL
Compania românească Danlin nu a mai lucrat până acum pe infrastructură mare, deși a depus oferte și la alte licitații. Însă compania a depus oferta în asociere cu Groma, care are în portofoliu 70 de kilometri de autostradă în Bulgaria.
Danlin a mai depus însă oferte și pentru Autostrada Pașcani – Suceava, lot 1 (33 km), pentru lotul 3 Leghin – Târgu Neamț de pe Autostrada Unirii A8, pentru lotul Pipirig – Leghin de pe Autostrada Unirii A8, pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, secțiunea Ploiești – Buzău, pentru lotul 2 (14,4 km) de pe Autostrada Craiova – Filiași și pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț.
Danlin XXL este o companie care a contestat în mod repetat în anii anteriori licitațiile pe care le-a câștigat UMB pe Autostrada Moldovei (A7) și pe Autostrada Unirii (A8).
Compania este cel mai mai mare constructor din județul Neamț, specializat în lucrări de infrastructură rutieră. Are 484 angajați, o cifră de afaceri de 562 de milioane lei anul trecut (creștere 43% potrivit termene.ro) și un profit net de 154 milioane lei (creștere de 43%).
Constructorul Danlin menționa anterior în portofoliu contracte CNAIR cu Direcția Regională de Drumuri Iași (lucrări de asfaltare în județul Neamț).
„Compania noastră își desfășoară activitatea în proximitatea municipiului Roman, având posibilitatea de a mobiliza eficient resurse în județe ca Suceava, Botoșani, Iași, Bacău, Vaslui sau Harghita, și implicit, Neamț, pentru lucrările sale. La punctele de lucru din județul Neamț dispunem de stații de betoane, sortare și concasare agregate, mixturi asfaltice și emulsii, laborator autorizat ISC gr. II, precum și de un parc auto modern și adecvat atât activităților de transport rutier cât și pentru activități de execuție a lucrărilor de construcții”, arată prezentarea Danlin.
Compania nu a menționat, însă, că a făcut parte din Asocierea (Aqua Parc, Mavgo Holding, Danlin XXL și Stef Edil SRL.) care a lucrat pe DN 15 Bicaz – Poiana Largului, contract de peste 50 de milioane de euro, despre care Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a arătat în 2020 „deficiențe grave”. Despre unele dintre aceste firme, presa locală a scris că ar fi fost „agreate” de fostul baron PSD, Ionel Arsene. Firma a făcut parte și din Asocierea care a contractat cu CJ Neamț lucrări de reparații/modernizare pe drumurile și pe podul prăbușit la Luțca („reabilitarea” garantată de Arsene a fost realizată de Darcons, firma deținută de tatăl fostului deputat PSD, Alexandru Rotaru, deputat în Comisia de Transporturi).
În Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) constructorul este încadrat la categoria „medii” (mici, medii, mari), iar ca reprezentant este indicat Dan Amurăriței.

Sursa foto: Facebook/ Compania Națională de Investiții Rutiere