Ryanair a amenințat că va elimina încă 20 de rute din Europa, în contextul războiului aprig pe care îl duce împotriva creșterii taxelor și a costurilor de acces, transmite Euronews.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Compania aeriană low-cost a criticat dur decizia guvernului belgian de a majora taxa aeriană la 10 euro per pasager plecat din 2027 pentru zborurile pe distanțe scurte, argumentând că o astfel de măsură va duce la prăbușirea cererii și la creșterea vertiginoasă a tarifelor aeriene.
Într-o declarație aprinsă, Ryanair a criticat și planurile propuse de consiliul local din Charleroi de a introduce o taxă de 3 euro per pasager plecat începând de anul viitor.
Creșterea „taxei de îmbarcare” din Belgia face parte din bugetul mult așteptat al țării, care vizează acoperirea unui deficit de 9,2 miliarde de euro până în 2029.
„Astăzi munca, mâine fructele”, a declarat premierul Bart De Wever pe X, după ce acordul a fost în sfârșit încheiat, în urma unor negocieri care au durat luni de zile și au ajuns într-un impas.
Aeroporturile au avertizat deja că costurile suplimentare vor trebui transferate călătorilor, ceea ce va duce la creșterea prețurilor biletelor de avion.
Dacă ambele măsuri vor fi puse în aplicare, Ryanair a promis că va renunța la cinci aeronave bazate în aeroporturi și la 20 de rute din programul său de iarnă 26/27 pentru Bruxelles. Reducerile reprezintă un milion de locuri în minus, o reducere de 22% a traficului său din Bruxelles.
Directorul comercial al companiei aeriene, Jason McGuiness, susține că majorarea repetată a taxelor aeriene riscă să facă Belgia „necompetitivă” în comparație cu alte țări din UE, precum Suedia, Ungaria, Italia și Slovacia, care au eliminat taxele pentru a stimula traficul.
„În ciuda faptului că multe alte țări din UE au luat această măsură pentru a-și susține economiile, Belgia merge în direcția opusă, crescând costurile de acces și împingând companiile aeriene și turismul în altă parte”, adaugă McGuiness.
„Îl îndemnăm pe prim-ministrul De Wever să elimine această taxă aviatică dăunătoare înainte ca traficul, turismul, locurile de muncă și economia belgiană în general să se prăbușească și mai mult.”
McGuiness a descris taxa aviatică din Charleroi ca fiind „o nebunie”, amenințând că mii de locuri de muncă locale ar putea fi pierdute dacă consiliul local va continua cu acest plan.
Ryanair s-a opus din ce în ce mai vehement creșterii taxei pe aviație în Europa, în ciuda necesității tot mai mari de a contribui la compensarea emisiilor de carbon produse de zborurile pe distanțe scurte și de a investi în inițiative de mediu.
Chiar luna trecută, compania aeriană low-cost a amenințat că va anula toate zborurile sale din Azore din cauza creșterii taxelor în Portugalia. S-ar pierde șase rute și aproximativ 400.000 de pasageri anual.
Argumentul Ryanair a urmat același tipar, criticând ANA – care operează aeroporturile din Portugalia sub egida Vinci Group – pentru că s-a scos din piețele competitive și solicitând abolirea taxei.
În Spania, Ryanair a anunțat deja suspendarea serviciilor de iarnă către orașe precum Santiago de Compostela și a semnalat retragerea iminentă din mai multe aeroporturi regionale din Franța.

Sursa foto: Unsplash / Fotis Christopoulos