Săptămâna viitoare va fi emisă Autorizația de Construire pentru încă 3 viaducte, tunelul Boița și 1,7 km drum de autostradă de pe Lotul 2 Boița – Cornetu de pe Autostrada Sibiu – Pitești, a anunțat luni secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu, care a prezentat stadiul lucrărilor la tunelul Robești.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

 

Astfel, la tunelul Robești, au fost forați 170 m pe firul de tunel aferent sensului de circulatie dinspre Sibiu spre Pitești și 127 m pe firul de tunel aferent sensului de circulație dinspre Pitești spre Sibiu.

Forajul tunelului se face printr-o metodă austriacă modernă de excavație, adaptată pentru condițiile geologice locale și se folosesc explozibili în funcție de duritatea rocii, conform planului tehnic și normelor de siguranță.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Pe lotul Boița – Cornetu se lucrează la portalul tunelului dinspre Sibiu. La viaductul 1 – Boița, primul cu autorizatie de construire, au fost finalizate toate elevațiile și se lucrează la suprastructură.

Totodată,  se execută lucrări la următoarele 4 viaducte pentru care a fost emisă autorizatie de construire, astfel: au fost forați armați și turnați toți piloții necesari, au fost armate cofrare și turnate toate radierele, au fost finalizate aproximativ 50% din elevații și se lucrează la armarea cofrarea și turnarea restului.

A fost finalizată instalarea celei de-a doua stații de beton, continuă relocarea rețelelor de utilități și continuă realizarea drumurilor tehnologice pentru acces în șantier.

Săptămâna viitoare va fi emisă Autorizația de Construire pentru încă 3 viaducte, tunelul Boița și 1,7 km drum de autostradă.

Autoritățile sunt totodată, în procedură de Revizuire a Acordului de Mediu care, cu sprijinul Autorităților de Mediu, este posibil să se finalizeze până în luna martie a anului viitor, astfel încât în luna mai secțiunile 2 și 3 să fie cu autorizație de construire pe toate lungimea, afirmă Scrioșteanu.

Pentru eficientizarea activității în santier, antreprenorul a achiziționat o hală de producție de aproximativ 10.000 mp, în proximitatea Șantierului, unde fabrică elementele necesare structurilor întregul lot: au fost produse 300 tone de tablier metalic din 4000 tone necesare; au fost produse 220 din 1050 grinzi de beton necesare tuturor pasajelor, podurilor și viaductelor secțiunii.

Pe șantier sunt mobilizați 400 muncitori și 100 utilaje, iar la tunel se lucrează în 3 schimburi, 24/24h.

Lucrările la această secțiune au început cu un prim tronson în zona Boița, iar ulterior au mai fost autorizate încă 4 viaducte între jm 14+150 și km 17+670 pe direcția dinspre Sibiu spre Pitești plus tunelul de 900 m de la Robești.

Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a:

  • 31,33 km de autostradă
  • 49 de poduri și viaducte
  • 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
  • 1 ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.

Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) este construit de asocierea de constructori din Turcia Mapa-Cengiz. Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești este o provocare tehnică, fiind una din cele două zone prin care autostrada intră, la propriu, în munte. Pe traseul acestui lot de 31,33 km vor fi construite 7 tuneluri și 48 de poduri și viaducte. – Tunelul Robești (900 m): este una dintre cele mai dificile structuri. Aici se lucrează non-stop, 24/7, pentru a străpunge zonele cu stâncă.

La ora actuală sunt în lucru 3 secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), parte a coridorului 4 Pan-european:

  • Secțiunea 4 (Curtea de Argeș – Tigveni): 9,86 km. Termenul de finalizare contractual este anul 2027 dar în actualul ritm de lucru este posibil să fie deschisă circulația mai devreme (2026).
  • Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni): 37,40 km. Termenul contractual de finalizare este 2028.
  • Secțiunea 2 (Boița – Cornetu): 31,33 km. Termenul contractual de finalizare este 2028.

Cele trei secțiuni, care au o lungime însumată de 78,8 km, fac parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Pitești, prima autostradă din România care va traversa Carpații.

Alte două secțiuni au fost deja deschise traficului.

Secțiunea 1 Sibiu – Boița (13,17 km) a fost deschisă de constructorul austriac Porr în decembrie 2022.

În decembrie 2024, constructorul italian WeBuild a dat în circulaţie o secţiune de 16 kilometri din lotul 5 Curtea de Argeş – Piteşti (între Piteşti şi Băiculeşti) de pe Autostrada A1 Sibiu – Piteşti, cu 8 luni mai devreme faţă de termen. Lungimea lotului 5 este de 30,35 km. Iar diferența de traseu a fost deschisă traficului pe 11 iunie 2025. Lucrările de construcție a Secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu – Pitești s-au finalizat înainte de termenul contractual, stabilit pentru 31 august 2025.