Compania Dedeman, controlată de frații Dragoș și Adrian Pavăl, respinge informațiile din spațiul public conform cărora ar fi cumpărat afacerile Carrefour din România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Informațiile apărute în spațiul public nu sunt adevărate și se bazează pe speculații, fiind publicate fără a fi verificate în prealabil”, au transmis reprezentanții Dedeman la solicitarea Economedia.

Sursele Economedia arătau că frații Pavăl și Auchan au rămas în cursa finală pentru achiziția afacerilor Carrefour din România.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Iar Gazeta de Cluj a scris miercuri că gigantul Carrefour ar fi fost cumpărat, ieri seară, de către deținătorii Dedeman, liderul pieței de bricolaj. Tranzacţia este estimată astăzi la 750-900 mil. euro, mai arăta publicația.

Carrefour a anunțat miercuri că a atins noi borne ale magazinelor deschise și vizează ca în 2026 să accelereze planurile de dezvoltare a formatului Express, cu mai multe deschideri planificate decât în anul 2025, atât proprii, cât și în sistem de franciză.

Amintim că presa franceză a scris că lanțul francez de supermarketuri Carrefour se pregătește să vândă magazinele din România și a mandatat banca BNP Paribas să caute cumpărător.

Carrefour a subliniat ulterior că „articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacție nu reflectă un anunț oficial din partea companiei. Strategia Carrefour de prezență și investiții în România este cea comunicată către angajați, parteneri, investitori și în spațiul public.”

Carrefour se află pe locul 4 în topul retailerilor din România, cu o cifră de afaceri de 12,54 miliarde lei și un profit net de 52,4 milioane lei. Numărul total de angajați a fost de 10.141, iar vânzările per angajat au fost de 1,23 milioane lei. Carrefour este deținut de Hyparlo Sas, companie din Franța, cu un procent de 94,36%.

Reprezentanții Carrefour au comentat anterior pentru Economedia informațiile despre vânzarea afacerii din România, spunând că „grupul a inițiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activități”.

„Aflat la jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a inițiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activități, care acoperă toate liniile de business și modelele organizaționale. Această evaluare a portofoliului a început, iar în acest moment Grupul nu comentează zvonurile din piață”, au transmis anterior reprezentanții Carrefour la solicitarea Economedia.

Carrefour își vinde de asemenea și magazinele din Polonia și Bloomberg a raportat anterior că Jerónimo Martins din Portugalia ia în considerare achiziționarea magazinelor, însă ar putea avea probleme antitrust.

Compania operează pe plan autohton 458 de magazine, dintre care 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount. Distribuitorul francez și-a consolidat poziția pe piața locală în urmă cu doi ani, prin achiziționarea activităților companiei belgiene Louis-Delhaize din această țară (19 magazine inițial sub brandurile Cora și Cora Urban). Dacă adăugăm la aceasta achiziția supermarketurilor Billa în 2016, Carrefour și-a dublat dimensiunea în această țară în doar zece ani. În perspectivele de evoluție pe termen lung ale grupului, România făcea parte, alături de Brazilia, din țările cu cel mai mare potențial. Un profil care, combinat cu un mod de gestionare aproape exclusiv propriu, prezintă avantaje pentru o cesiune.

Pe piața locală, grupul francez are mai mulți concurenți puternici: francezul Auchan, germanii Schwartz (prezenți prin Lidl și hipermarketurile Kaufman) și Rewe (la conducerea lanțului de magazine discount Penny), precum și belgo-olandezul Ahold-Delhaize. Acesta din urmă, care exploata deja rețeaua locală Mega Image, a finalizat la începutul anului achiziția lanțului de supermarketuri de proximitate Profi.

Lidl ocupă prima poziție în clasamentul supermarketurilor din România, raportând în 2024 o cifră de afaceri în valoare de 23,97 miliarde lei și un profit net de 1,22 miliarde lei, conform unei analize recente a RisCo. Compania a avut 12.735 de angajați, iar vânzările per angajat s-au situat la 1,88 miliarde lei. Lidl este deținut în proporție de 100% de compania germană W E International GMBH.

Kaufland se clasează pe locul al doilea, cu o cifră de afaceri de 19,58 miliarde lei și un profit net de 1,15 miliarde lei. Numărul de angajați a fost de 14.592, iar vânzările per angajat au ajuns la 1,34 milioane lei. Acționarul principal al Kaufland este compania germană Kaufland International Erste GMBH, cu o participație de 99,9%.

Amintim că în iunie grupul german Schwarz, care deține Kaufland şi Lidl, a anunțat că vrea să preia majoritatea acţiunilor companiei româneşti La Cocoş.