Institutul de Studii Financiare (ISF) a derulat în 2025 cursuri şi programe de formare profesională şi educaţie financiară la care au participat peste 30.000 de persoane, pentru a contribui la creşterea competenţelor profesioniştilor din sectorul financiar şi la consolidarea alfabetizării financiare la nivel naţional, a afirmat preşedintele ISF Valentin Ionescu citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Anul 2025 a reprezentat pentru Institutul de Studii Financiare o perioadă de consolidare şi maturizare. Sub deviza „Accelerăm şi creştem”, ISF a adoptat programele la cerinţele pieţei şi a integrat tehnologii şi competenţe precum analiza datelor, digitalizarea proceselor şi sustenabilitate”, spune Valentin Ionescu.

Instituţia a adaptat programele educaţionale la noile cerinţe ale industriei, implementând module specializate şi platforme online care au facilitat accesul unui număr mai mare de participanţi.

„Colaborarea strânsă cu piaţa a permis integrarea feedback-ului companiilor de asigurări, astfel încât formarea oferită să fie relevantă şi aplicabilă în practică. În 2025 au fost consolidate programele de formare continuă, iar curricula a fost adaptată la evoluţiile legislative şi la transformările tehnologice din industriile financiare. S-au dezvoltat module în managementul riscului; programe privind competenţele digitale necesare în supravegherea financiară; cursuri privind etica profesională şi protecţia consumatorului. ISF a continuat să dezvolte cooperări cu universităţi, asociaţii profesionale şi entităţi din piaţa financiară, pentru creşterea accesului la formare pentru tineri; susţinerea proiectelor de cercetare aplicată; armonizarea standardelor profesionale cu cele europene. În aceeaşi măsură, ISF urmăreşte extinderea colaborărilor cu instituţii similare din alte state europene, pentru schimb de expertiză şi alinierea standardelor de pregătire”, a adăugat preşedintele ISF.

În cadrul programelor de certificare şi formare profesională, ISF a înregistrat 9.694 de participanţi în programele de pregătire profesională iniţială şi 12.594 de participanţi în programele de pregătire profesională continuă. Astfel, în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2025, numărul total al participanţilor a ajuns la 22.288.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

În ceea ce priveşte programele de formare profesională, până la sfârşitul anului se estimează un total de 2.213 participanţi, cu o participare de 1.295 persoane în cursul anului.

Conform sursei citate, pe partea de educaţie financiară şi implicare în comunitate, ISF a continuat să dezvolte iniţiative de educaţie financiară adaptate publicului tânăr şi profesioniştilor din educaţie.

În următorii ani se conturează câteva direcţii majore: competenţe digitale, inclusiv analiza datelor şi utilizarea inteligenţei artificiale; cunoştinţe în domeniul ESG şi sustenabilităţii, pentru a răspunde reglementărilor europene; gestionarea riscurilor cibernetice şi produse de tip cyber insurance; abilităţi de comunicare şi consiliere, adaptate unui consumator informat şi exigent; flexibilitate şi învăţare continuă, pentru a face faţă ritmului accelerat de schimbare a pieţei, precizează sursa citată.

În ceea ce priveşte anul 2026, ISF şi-a stabilit direcţii de dezvoltare, precum extinderea programelor educaţionale, cu accent pe competenţe digitale şi tehnologii emergente; îmbunătăţirea platformelor de e-learning şi a sistemelor de evaluare digitale; consolidarea parteneriatelor internaţionale pentru a aduce bune practici globale în România; susţinerea culturii de formare continuă în piaţa asigurărilor şi sprijinirea industriei în adaptarea la schimbările legislative şi tehnologice, inclusiv în zona AI şi reglementare europeană.

Datele internaţionale arată o evoluţie pozitivă a incluziunii financiare în România. Procentul adulţilor care deţin un cont la o instituţie financiară a crescut de la aproximativ 45% în 2011 la aproape 70% în 2021, potrivit datelor Global Findex (World Bank). Această evoluţie reflectă atât extinderea serviciilor financiare, cât şi impactul digitalizării şi al iniţiativelor de educaţie financiară.