Stadiul lucrărilor pe tronsonul Margina – Holdea de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva a ajuns la aproape 50%, la finalul anului 2025, cu activități în ambele tuneluri de pe traseu, iar angajații UMB și Euro-Asfalt vor lucra inclusiv pe 31 decembrie și 2 și 3 ianuarie, anunță Direcția Regională Drumuri și Poduri Timișoara. Lotul de 9 km Margina – Holdea va permite circulația pe autostradă completă de la Sibiu (Boița) la Nădlac II.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
DRDP Timișoara susține că activitatea este susținută în toate galeriile celor două tuneluri de pe traseul șantierului A1 Margina – Holdea.
Astfel, la primul tunel, unde anul acesta au fost străpunse ambele galerii, se lucrează la aplicarea hidroizolației și montarea armăturii pe boltă pentru galeria 2, respectiv se execută lucrările pregătitoare pentru aplicarea hidroizolației și montarea eșafodajului de lucru pentru galeria 1. De asemenea, tot în galeria 1 se execută lucrări de armare, cofrare, betonare radier și banchine.
La tunelul al doilea, continuă excavația în fronturile de lucru, se bat ancorele în umbrela de protecție și în pereții laterali, iar pe sectorul cut&cover se evacuează pământul din subteran, inclusiv au fost demarate lucrările de betonare a radierului și banchinelor.
Echipele antreprenorului UMB GRUP și ale partenerului asociat Euro-Asfalt vor avea liber strict în zilele de sărbători legale. Pe șantier se va lucra inclusiv în 31 decembrie, precum și în zilele de 2 și 3 ianuarie, urmând ca activitatea să se reia cu program normal începând cu 8 ianuarie 2026, mai transmite DRDP Timișoara.

Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.
Date tehnice tuneluri A1 Lugoj – Deva:
Pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara) este proiectat cel mai lung tunel contractat din România: pe firul I, tunelul unidirecțional cu o lungime de 1985 metri (km. 53 +600 – km. 55+585) respectiv tunelul de 1825 metri lungime fir II (km. 53 +580- km. 55 +480) potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia.
Practic, pe lotul Margina – Holdea sunt proiectate două tuneluri: cel scurt, de 415 metri pe Firul I respectiv 367 metri fir II și cel lung de (1985/1825 metri). Însă, spre deosebire de Tunelul Curtea de Argeș de pe A1, tunelurile lungi UMB au și un segment central unde nu vor fi forate cu tehnologie NATM (noua tehnologie din Austria), ci cu câte o secțiune tip cut&cover care va permite intrarea în tuneluri de la capete cu câte patru seturi de utilaje deja cumpărate.
Tronson Deva – Lugoj
Stadiu: Lotul 1, 15,08 km din lotul 2, lotul 3 și lotul 4 sunt deschise, segmentul Margina – Holdea de pe lotul 2 în execuție (13,52 km), potrivit 130km.ro.
Lungime: 99,50 km
Termene deschidere: Decembrie 2013 pentru 17 km din Lotul 1 (Traian Vuia – Balint), decembrie 2015 pentru diferența din lotul 1 (Balint – Sănoșita); 15,08 km din lotul 2 în martie 2017; lotul 4 în august 2019; lotul 3 în decembrie 2019; 2026 pentru segmentul Margina – Holdea pe lotul 2.
Tronsonul este împărțit în patru loturi:
- Lot 1 Traian Vuia – Sănoșita, 27,62 km:
- Constructori: Tirrena Scavi, Societa Italiana per Condotte d’Acqua și Cossi Costruzioni
- Cost: 681,04 milioane lei
- Lot 2 Coșevița – Traian Vuia, 28,60 km:
- I. pentru un traseu de 15,08 km:
- Constructori: JV Salini SPA și Secol SPA
- Cost: 128 milioane euro
- II. pentru un traseu de 13,52 km (Margina – Holdea):
- Asocierea: Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt d.o.o.
- Cost: 1,82 miliarde lei (fără TVA)
- Durata de proiectare: 11 luni
- Durata de execuție: 34 luni
- Constructor selectat: septembrie 2022
- Contract semnat: octombrie 2022
- I. pentru un traseu de 15,08 km:
- Lot 3 Ilia – Coșevița, 21,14 km:
- Constructori: Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA și Arcadis Eurometudes SA
- Cost: 132 milioane euro
- Lot 4 Șoimuș – Ilia, 22,14 km:
- Constructori: Tehnostrade, Spedition UMB
- Cost: 419,4 milioane lei fără TVA
Un traseu de 10,5 km din autostrada A6 Lugoj – Calafat face legătura între Autostrada A1 (la Balint) și centura Lugoj.

Sursa foto: DRDP Timișoara