Șoferii vor putea circula pe 4 benzi pe DN1A între Centura București și Mega Image, până la finalul anului, anunță secretarul de stat în Transporturi Horațiu Cosma.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit lui, deschiderea circulației se va face fie pe stratul intermediar de asfalt, fie pe stratul final de uzură, dacă temperaturile vor permite așternerea acestuia.

Potrivit lui Horațiu Cosma, până atunci:
„✅marea majoritate a bordurilor vor fi montate;
✅toate trotuarele vor fi aduse la nivel de asfalt sau balast;
✅toate zonele de șantier vor fi curățate și eliberate, pentru un acces cât mai sigur și facil pentru pietoni și șoferi.
💡 Iluminat și siguranță rutieră
Până la finalul anului vom pune în funcțiune iluminatul stradal, precum și:
✅înlocuirea balizelor dintre benzile de circulație cu marcaje rutiere provizorii;
✅semnalizarea corespunzătoare a gurilor de canal.
Circulația trebuie să se desfășoare în condiții sigure, atât ziua, cât și pe timp de noapte. Constructorul va reveni în șantier pe 8 ianuarie, însă o echipă dedicată siguranței rutiere va fi prezentă în șantier pe toată perioada vacanței.
🚶♂️ Pasajul pietonal subteran
Lucrările vor fi realizate în două etape:
✅Prima etapă presupune devierea traficului pe lângă gardul parcului, pentru construirea zonei centrale a pasajului și a unui acces. Va fi ultima restricție semnificativă de trafic, cu menținerea permanentă a două benzi de circulație. Ne-am propus să limităm această restricție până cel târziu în luna martie;
✅A doua etapă se va desfășura fără restricții majore de trafic, rămânând de executat doar accesul subteran dinspre parc.
🚶♀️ Pasajul pietonal suprateran de lângă calea ferată
În luna ianuarie vor mai exista câteva zile de restricții punctuale, necesare pentru montarea ultimelor panouri de sticlă. În acest interval, circulația rutieră se va desfășura pe 2 sau 3 benzi, în funcție de etapa lucrărilor. Tot în această perioadă vor fi instalate lifturile și scările care vor asigura conexiunea multimodală între stația de autobuz și cea de tren”.
Finalizarea și recepția lucrării sunt programate pentru finalul primăverii, anunță Horațiu Cosma, dar el spune că după luna martie nu vor mai fi restricții problematice care să incomodeze traficul.
Contractul a fost semnat la finalul anului 2023, cu un termen de proiectare și execuție de 12 luni. Lucrările au avut parte de întârzieri, despre care secretarul de stat spune că o parte pot fi explicate prin apariția unor rețele de utilități neidentificate inițial sau prin alte situații neprevăzute care au impus ajustări ale soluțiilor tehnice.
Totuși, întârzierea acumulată este una importantă.
Lărgirea la patru benzi se va face pe un tronson de 1,3 kilometri şi este necesară pentru că, de la prima oră cozile de maşini sunt foarte mari, mai ales pe sensul de intrare în Bucureşti.
Potrivit caietului de sarcini, modernizarea tronsonului de la Mogoşoaia va include lărgirea carosabilului la 14 metri (4X3,5 metri/bandă), creşterea siguranţei rutiere, amenajarea pistelor de biciclete, realizarea unui pasaj pietonal subteran la intrarea în parcul Mogoşoaia şi montarea de panouri fonoabsorbante.

Sursa foto: Horațiu Cosma