Vodafone şi Orange se pregătesc să facă achiziţii pe piaţa din Spania, presaţi de Digi pe segmentul low-end

digi-sigla

Operatorii de telefonie Vodafone Group Plc şi Orange SA au în vedere posibile achiziţii în Spania, ca o modalitate pentru a limita competiţia pe una dintre cele mai concurenţiale pieţe din Europa pentru serviciile de telecomunicaţii, transmite agenția Bloomberg, citată de Agerpres.

Orange este al doilea mare operator de telefonie din Spania, urmat de Vodafone şi Masmovil Ibercom SA. Toţi marii operatori din Spania se confruntă cu presiuni la capitolul preţuri din partea operatorului român Digi Communications NV, care îşi extinde reţeaua de fibră optică din Spania şi concurează agresiv pe segmentul low-end al pieţei.

“Analizăm în mod activ piaţa din Spania şi structura sa. Dacă va apărea o opţiune bună de fuziuni şi achiziţii care ne va implica în mod direct, desigur că o vom analiza”, a declarat miercuri directorul financiar de la Orange, Ramon Fernandez, la o conferinţă organizată de Morgan Stanley TMT.

La rândul său, Vodafone şi-a afişat ambiţii similare într-un comunicat de presă publicat joi în care anunţă că analizează oportunităţi pentru consolidarea pieţei din Spania. Potrivit Vodafone, numărul de mărci de telecomunicaţii din Spania a ajuns acum la 80, de la aproximativ 60 în 2017. Această multitudine de operatori explică de ce mulţi au dificultăţi în a ajunge la un nivel semnificativ al randamentului capitalului pe o piaţă aglomerată care forţează operatorii să concureze pe partea de preţuri pentru a cuceri o cotă de piaţă cât mai mare.

La începutul acestei luni, Angel Vila, director financiar la Telefonica SA, liderul pieţei spaniole, a spus şi el că majoritatea marilor operatori din Spania operează cu un randament al capitalului investit (-un indicator financiar important-nr) “scăzut sau insuficient”. Acest lucru nu este sustenabil pe termen lung şi ar putea conduce la noi consolidări, iar acesta ar fi un trend care ar fi salutat de Telefonica, a mai spus Angel Vila.

Grupul DIGI ocupă în prezent poziţia de lider de piaţă pe segmentul serviciilor de televiziune şi internet fix în România şi, totodată, este unul dintre cei mai mari angajatori din ţară, cu peste 14.700 de angajaţi angrenaţi în operaţiunile derulate de societăţile grupului pe piaţa locală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *