Peste două milioane de comenzi au fost predate, de către companiile din retail către curieri, ȋn weekend-ul de Black Friday 2021, arată o analiză a start-up-ului de tehnologie, Innoship. Volumele predate ȋn intervalul vineri-duminică sunt de aproximativ 2,5 ori mai mari față de un weekend obișnuit. Platforma Innoship a gestionat peste 12% din totalul comenzilor predate de retaileri în primul weekend al campaniei.
,,Suntem mândri că am reușit să gestionăm cu succes peste 12% din totalul comenzilor plasate de consumatori, ȋn magazinele online, la doar un an și jumătate de la lansare. Innoship a optimizat procesul de livrare pentru peste 100 retaileri, printre care nume de top precum Elefant, Otter, Evomag sau Yves Rocher. Am remarcat o ȋmbunătățire a performanței de livrare ȋn campania Black Friday 2021. Atât retailerii, cât și companiile de curierat au colaborat, ȋntr-un efort comun, pentru a oferi clienților cea mai bună experiență de cumpărare”, spune Dan Ungureanu, Head of Business Development şi co-fondator Innoship.
79% din totalul comenzilor predate în primele trei zile ale campaniei au fost ȋmpărțite ȋntre primii trei jucători din piața de curierat: Fan Curier, Sameday și Cargus. Vârful comenzilor s-a înregistrat în ziua de vineri, când au fost ridicate circa 1,2 milioane din totalul comenzilor plasate în primul weekend al campaniei de Black Friday.
Curierii au lucrat non-stop pe parcursul campaniei, astfel ȋncât peste jumătate (58%) dintre livrările online preluate de la retaileri vineri, ȋn prima zi de BF, au fost livrate foarte rapid, ȋn weekend, iar la finalul zilei de marți, procentul de livrare a ajuns la 95%.
Munca curierilor a fost ușurată și de creșterea numărului punctelor fixe de tip locker sau pick-up points. Preferința consumatorilor pentru flexibilitate în opțiunile de livrare este confirmată și prin faptul că 20% din volumele retailerilor care au implementat opțiunea de livrare la puncte fixe prin integrarea cu Innoship, au ajuns ȋn lokere.
Black Friday, „ȋncălzire” pentru sărbători
Campania de Black Friday reprezintă debutul celei mai aglomerate perioade din an pentru retaileri și curieri. Până la sărbători, volumul de colete va rămâne la un nivel crescut, având ȋn vedere că retailerii pregătesc noi campanii și oamenii ȋncep deja să comande cadourile pentru sărbătorile de iarnă.
Platforma Innoship ajută retailerii să administreze eficient propriile contracte de curierat, optimizând semnificativ atât costurile, cât și calitatea procesului de livrare, prin alocarea automată a comenzilor curierului potrivit. Pe lângă ȋmbunătățirea performanței de livrare, prin integrare cu Innoship, retailerii pot oferi mai multe opțiuni de livrare la check-out, reducând, astfel, rata de retur a comenzilor. De la începerea activității în 2020, Innoship a orchestrat peste 11 milioane de comenzi în România și în Europa.
Algoritmii avansați de machine-learning ai soluției analizează performanța diferitelor opțiuni de livrare din întreaga arie geografică relevantă și punctele de livrare ale unui retailer pentru a aloca comenzile de livrare pe baza unor criterii personalizate de fiecare retailer ȋn parte. După identificarea curierului optim, platforma Innoship ajuta companiile de retail să mențină clientul informat, în fiecare etapă a procesului de livrare, prin notificări SMS sau email în timp real.