Pasajul de la Drajna peste linia de tren Bucureşti – Constanţa a primit Autorizaţia de Construire, lucrările încep la primăvară/Constructorul Arcada promite finalizarea pasajului înainte de termen

Schiţă Pasaj Drajna

Ministerul Transporturilor a emis Autorizaţia de Construire pentru Pasajul suprateran de la Drajna, pe Magistrala feroviară M 800 Bucureşti -Constanţa, a anunţat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu : ,, Acum am semnat Autorizația de construire pentru pasajul rutier la Drajna, peste DN21 și CF 800. Durata de execuție a lucrărilor este de 18 luni. Constructorul a promis că termină lucrările înainte de termen. Vreau să-i vad la lucru!” a transmis Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

După această etapă urmează emiterea ordinului pentru începerea lucrărilor (îl dă CNAIR), situaţie care permite constructorului Arcada din Galaţi intrarea în şantier, în februarie sau martie, în funcţie de condiţiile meteo. Grindeanu a subliniat că antreprenorul îşi menţine promisiunea de a finaliza lucrările înainte de termenul din contract, promisiune pe care a transmis-o şi fostul ministru Cătălin Drulă cu câteva zile înainte de demisie, pe şantierul podului de Brăila atunci când anunţa deschiderea şantierului în octombrie : ,,Se închide des bariera, este cea mai circulată magistrală. Este finalizată proiectarea, săptămâna viitoare va fi aprobat proiectul tehnic, sper ca săptămâna viitoare să fie aprobat în şedinţa de Guvern şi proiectul pentru exproprieri. Este un drum nou pe la Drajna paralel cu Drumul Naţional existent. Lucrările încep în octombrie, constructorul este din Galaţi şi a mai realizat lucrări pentru Ministerul Transporturilor, la termen aşa că lucrările încep efectiv în octombrie” spunea Drulă la Brăila, pe 26 august. Contractul pentru proiectarea şi execuţia pasajului de la Drajna a fost semnat în februarie cu antreprenorul Arcada pentru 98 de milioane de lei, fonduri europene iar termenul de execuţie este de 18 luni. Traseul are o lungime de 3 kilometri din care pasajul denivelat 305 metri.

VIDEO Cozile de la Drajna, pe ruta DN 21 Slobozia – Autostrada Soarelui- Călăraşi

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Pentru acest pasaj cu o lungime de 305 metri, Ministerul Transporturilor a prezentat un proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică naţională ,,Pasaj denivelat superior pe DN 21 la km. 105” şi exproprieri suplimentare pentru încă 38 de imobile. Pasajul va fluidiza circulaţia şi va reduce costurile, explică ministerul de resort în Nota de Fundamentare : ,, Amenajarea unui pasaj rutier în lungul DN 21, peste calea ferată București – Constanța și peste intersecția cu DN 3A este impusă de necesitatea îmbunătățirii condițiilor de circulație pentru traficul de tranzit în legătură cu municipiul Slobozia, cu zona Brăila – Galați, cu județul Tulcea, Ucraina și Republica Moldova și cu autostrada A2 (zona nodului Drajna). Prin implementarea unui astfel de proiect se urmărește fluidizarea traficului rutier în zonă, asigurarea unor condiții de circulație normale, diminuarea poluării atmosferice, creșterea siguranței circulației, respectiv reducerea costurilor utilizatorilor.

Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferată va îmbunătăți pe viitor condițiile de circulație, necesitatea realizării investiției fiind justificată de:

  • creșterea constantă a traficului în ultimii opt ani, pe sectorul de drum național DN 21 cuprins între Slobozia și DN 3A și atingerea/ depășirea nivelului de serviciu admisibil (D) în următorii 15 ani;
  • încadrarea sectorului DN 21 între km 90+750 ÷ km 107+210 în clasa tehnică II (însoțită de recomandarea adoptării măsurilor de sporire a capacității de circulație la 4 benzi);

-sporirea siguranței circulației în zona traversării la nivel a căii ferate și a intersecției cu DN 3A, în contextul în care DN 3A constituie principala alternativă de circulație în cazul închiderii sau devierii traficului de pe Autostrada A2;

  • intensificarea preconizată a traficului feroviar pe Magistrala feroviară 800 București – Constanța.” notează Ministerul Transporturilor.

Constructorul ARCADA este un antreprenor specializat în lucrări de artă, a realizat linia de Tren Gara de Nord- Aeroport Otopeni şi a refăcut sistemul de poduri feroviare de la Feteşti- Cernavodă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: