Retailerul chinez de modă SHEIN plănuiește să se listeze la Bursa de la New York în acest an. Oferta publică inițială (IPO), dacă va fi finalizată, ar fi prima tranzacție majoră de acțiuni a unei companii chineze în Statele Unite, de când autoritățile de reglementare din a doua economie din lume au intervenit pentru a înăspri supravegherea acestor listări în iulie, au declarat două surse pentru Reuters.
SHEIN, fondată de antreprenorul chinez Chris Xu în 2008, a început să se pregătească pentru o IPO în SUA în urmă cu aproximativ doi ani, dar a renunțat la acest plan parțial din cauza piețelor imprevizibile pe fondul tensiunilor în creștere dintre SUA și China, au precizat sursele.
Ambele surse au refuzat să fie menționate, deoarece planurile sunt confidențiale. Un purtător de cuvânt al SHEIN a declarat că firma nu intenționează să devină publică.
Sursele au spus că fondatorul SHEIN, Xu, se gândește la cetățenia Singapore, parțial, pentru a ocoli regulile noi și mai stricte ale Chinei privind listările de peste mări. Schimbarea cetățeniei, dacă este solicitată și cu succes, ar ușura calea către o IPO offshore, au spus aceștia.
Nici Xu, nici alți directori SHEIN nu au solicitat cetățenia singaporeană, a spus purtătorul de cuvânt al companiei, fără a detalia. Xu nu a răspuns la întrebările Reuters trimise prin intermediul acestui purtător de cuvânt.
SHEIN livrează în 150 de țări și teritorii din numeroasele sale depozite globale, potrivit site-ului său web.A realizat venituri de aproximativ 15,7 miliarde de dolari în 2021, profitând de pandemia care a schimbat consumul global online. Compania era evaluată la aproximativ 50 miliarde dolari la începutul lui 2021, iar acum sursele estimează că s-ar fi dublat.
Compania, ai cărei investitori includ Sequoia Capital China, IDG Capital și Tiger Global, a fost evaluată la 15 miliarde de dolari în ultima rundă de finanțare din august 2020, potrivit datelor CB Insights.
Potrivit Coresight Research, vânzările estimate ale SHEIN în 2020 au crescut cu 250% față de anul precedent, la 10 miliarde de dolari, cu peste 2.000 de articole adăugate pe site-ul său săptămânal.