Semnarea contractului pentru achiziția a cel puțin 20 de trenuri Inter Regio, de lung parcurs, se amână, posibil până la primăvară, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a confirmat excluderea producătorului CRRC din China (în asociere cu Astra Arad), dar a dispus reanalizarea ofertei francezilor de la Alstom, desemnați încă de la sfârșitul anului trecut câștigătorii licitației.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul de 1,3 miliarde de lei finanțat din fonduri europene prevede livrarea a 20 de rame electrice noi cu o capacitate de aproximativ 300 de persoane, cu posibilitatea de suplimentare cu încă 17 rame, în limita a 3,7 miliarde de lei și mentenanță pentru 15 ani.

Practic, după această decizie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară poate decide reluarea licitației sau desemnarea, din nou, a ofertei Alstom drept conformă, potrivit analizei Club Feroviar. Dacă ARF va confirma al doilea scenariu și stabilește oferta Alstom conformă, atunci singura șansă a chinezilor CRRC de a reveni în procedură este o contestație urmată de o decizie rapidă a Curții de Apel București, situație puțin probabilă.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Această amânare a clarificării contractului pentru primele trenuri noi, ultima achiziție la CFR fiind în urmă cu mai bine de 15 ani, vine după un alt șir de contestații și tărăgănări. În toamna anului trecut, fostul ministru Cătălin Drulă considera semnarea contractului ca și rezolvată, ca o problemă de câteva zile, pentru ca, în noiembrie, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu să anunțe „victoria” Alstom.

Pentru trenurile Regio, de scurt parcurs, Autoritatea pentru Reformă Feroviară relansează licitația, într-o primă fază cu o consultare a pieței din care să rezulte valoarea unitară pentru cele 62 de trenuri pe care urmează să le cumpere. Este vorba despre rame electrice noi care vor intra pe traseele alocate Trenului Metropolitan, dar și pe rutele deservite de rame Regio.

„Consultare de piață pentru a obține valoarea estimativă unitară actualizată pentru achiziția de rame electrice noi pentru scurt parcurs (RE-R/EMU-R). Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei rame electrice de scurt parcurs (RE-R), cu o capacitate de transport formată din minim 200 locuri pe scaune fixe, minim 2 locuri pentru persoane cu dizabilități și 200 locuri în picioare (la 4 persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani. Prețul va fi compus din : – prețul de achiziție al ramelor electrice exprimat în lei/ramă, – prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani”, arată ARF.