FOTO Alstom va livra 20 de trenuri electrice noi scoase la licitație de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Este prima achiziție de trenuri noi din ultimii 15 ani

trenuri electrice Alstom

Francezii de la Alstom au fost desemnați oficial câștigătorii licitației pentru livrarea a 20 de trenuri Inter Regionale, a anunțat joi Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Oferta va fi suplimentată cu încă 17 trenuri, a menționat și secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu. Este prima achiziție de material rulant nou la CFR Călători din ultimii 15 ani.

Oferta financiară a societății Alstom Feroviaria S.p.A. la licitația pentru cele 20 de trenuri a fost de 1.309.065.880 lei fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Procedural, după ce oferta Alstom este desemnată câştigătoare (fiind singura care a rămas valabilă) se pot depune contestaţii la Consiliul Naţional pentru soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) şi la Curtea de Apel Bucureşti (CAB), dar noua lege a achiziţiilor publice obligă autoritatea contractantă să semneze contractul după decizia CNSC.

Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM și bugetul de stat, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul: 1.311.698.701,00 lei – 3.714.279.851,00 lei (fără TVA) – (contravaloarea a 20 rame electrice inter-regionale RE-IR și mentenanța lor asigurată pe 15 ani, cu posibilitatea dublării cantității și perioadei de mentenanță). Noul șef al ARF, Ștefan Roșeanu, a anunțat recent că trenurile vor fi finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Contractul prevede, pe lângă livrarea celor 20 de rame electrice, și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrarea fiecărei rame electrice, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 31 de luni de la semnarea contractului, precum și instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software.

Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a transmis ulterior că Alstom va livra suplimentar încă 17 trenuri, din activarea opțiunii suplimentare, care permitea autorităților să suplimenteze numărul de trenuri solicitat.

Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h.

Noile trenuri ale României urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:
🚉 București Nord – Constanța
🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
🚉 București Nord – Brașov – Cluj
🚉 Brașov – Deda – Cluj
🚉 București Nord – Brașov
🚉 București Nord – Iași
🚉 București Nord – Suceava
🚉 București Nord – Galați
🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
🚉 Cluj – Timișoara
🚉 Cluj – Suceava – Iași
Sursa foto: Ionel Scriosteanu

 

Sursa foto: Ionel Scriosteanu
Sursa foto: Ionel Scriosteanu
Sursa foto: Ionel Scriosteanu
Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Comentarii

  1. “termen de 31 de luni de la semnarea contractului,”

    Presupunand ca se va semna in ianuarie 2022 se ridica intrebarea ce fac cu ele apoi?
    Rutele mentionate sunt varza.
    Inutilizabile sa mergi cu rame noi pe acolo!

    Daca contractul curge toate ramele trebuie sa fie aduse aici pana in iulie 2024.
    Si vor veni aceste rame si in 2022 si in 2023.

    Pe unde circula ramele ăstea?
    Cluj – Timișoara
    Cluj – Suceava – Iași
    Rute puse degeaba ca nu stiu sa fie calea ferata in regula acolo.

    Iar celelalte sunt plecari din Bucuresti spre
    – Brasov si trenul se opreste pana la Ploiesti de trei ori,
    – Constanta e de groaza s-au vazut defectiuni la calea de rulare toata vara asta,
    – Iasi,Suceava,Galati toate trec prin Buzau dar ca sa ajungi la Buzau stai o ora blocat in camp iar de la Buzau la Faurei se merge cu caruta.

    Nu mai scriu de celelalte ca este la fel peste tot!

    4000 de km de cale ferata cand sa fie reabilitati?
    Cand?
    Si de cine?
    Cand in medie pe fiecare an Romania a reabilitat mai putin de 20 km!
    Are rost semnarea contractului.?
    Eu zic ca nu are!
    E un model de prostie bagat in PNRR ca sa se bata Cineva ca a facut, dres….

    Cred ca e o cheltuiala inutila cand nu ai cai ferate!
    Sau e o sifonare pe modelul Afacerea Skoda din anii 1930.
    Merci,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.