Chinezii de la Dongfeng Voyah și-au anunțat intenția de a livra primele mașini electrice din Europa în acest an. Mai exact, lansarea pe piață este planificată cu SUV-ul electric Free în Norvegia, după care vor urma și alte țări și modele.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Voyah este un brand foarte tânăr; divizia premium a producătorului auto Dongfeng și-a livrat primele vehicule în China în august 2021. Până la sfârșitul anului, 6.791 de mașini electrice au fost predate clienților, dintre care 3.330 doar în decembrie. Spre sfârșitul anului, Voyah a reușit să crească semnificativ producția.

După cum a anunțat Voyah acum, vânzările SUV-ului electric „Free” vor începe în Norvegia în iunie, primele livrări europene fiind planificate pentru al patrulea trimestru al anului 2022. În iunie, va fi deschis primul showroom Voyah din afara Chinei, în centrul orașului Oslo.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Voyah Free este un SUV electric de 4,90 metri lungime care este oferit cu trei opțiuni de conducere. Versiunea cu tracțiune spate are o putere de 255 kW și o autonomie NEDC de 505 kilometri cu bateria de 88 kWh. Modelul cu tracțiune integrală produce 510 kW și folosește aceeași baterie timp de 475 de kilometri. În plus, în China este disponibilă o versiune cu o baterie de 33 kWh și un prelungitor de autonomie de 1,5 litri – pentru o autonomie NEDC de 860 de kilometri, dintre care 140 sunt electrici. Din anunțul companiei nu este clar dacă această variantă va fi oferită și în Norvegia.

Prețurile pentru Europa nu sunt încă cunoscute; in China brandul s-a poziționat la un preț mai mare. Acolo, „Free” costă între 313.600 și 363.600 de yuani, ceea ce echivalează cu 43.575 până la 50.523 de euro. În decembrie, Voyah încă declarase că și-a vândut vehiculele pentru o medie de 338.000 de yuani sau aproximativ 47.000 de euro.

Modelul „Free” va fi urmat de o dubă mare numită „Dreamer” în China la jumătatea anului 2022. „Dreamer” are peste 5,3 metri lungime și are un ampatament de 3,2 metri. Un sedan, al cărui prototip a fost deja fotografiat urmează să fie lansat în China în 2023.

De altfel, chinezii au deschis un site și în România, care ilustrează din câte se observă o dubiță.