Constructorul turc Alsim Alarko a început montarea primelor grinzi metalice pe primul lot al Autostrăzii de Centură București Sud, la pasajul peste Autostrada Soarelui de la Glina, intersecție care va deveni unul dintre cele mai mari noduri rutiere din România. Lotul I (între nodurile Vidra și Glina) are o lungime de 17 kilometri, șantierul se apropie de 30 % stadiu fizic, iar lucrările ar trebui să se termine în vara anului viitor.
Doi dintre pilonii (Pilele) nodului rutier au fost construiți pe banda de urgență a Autostrăzii Soarelui pe sensul spre București. Lucrările se desfășoară și pe timpul nopții după cum se observă din înregistrarea pe care a făcut-o vineri noapte Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Montăm primele grinzi metalice pe Autostrada Bucureștiului, la nodul rutier de pe Lotul 1 al A0 Sud, aflat la intersecția dintre A0 și A2 (București – Constanța). Acest nod va fi printre cele mai mari noduri rutiere construite în România”.
VIDEO: montarea primelor grinzi la nodul rutier de la Glina pe Autostrada de Centură București Sud
Alsim Alarko lucrează și pe lotul 2 al Autostrăzii A0 București Sud, lot mai avansat, aproximativ 40% care ar urma să fie deschis circulației în primăvara anului viitor. Pentru segmentul de 10 kilometri între nodurile DN 5 – DN 6 Jilava – Bragadiru, Ministerul Transporturilor a promis finalizarea lucrărilor în decembrie.
Pe centura actuală se lucrează la pasajele Domnești, Berceni și Popești – Leordeni (Oltenița), sensuri giratorii suspendate cu șanse de finalizare până la sfârșitul anului. În schimb, podul de la intersecția Cernica cuprins în contractul de modernizare a Centurii între DN 2 și A2 nu poate fi deschis nici la al doilea termen anunțat (decembrie 2022), deși Scrioșteanu susține că italienii de la Tirrena Scavi vor recupera întârzierea (stadiul fizic pentru acest contract este de doar 13% potrivit graficului oficial CNAIR, în plus mobilizarea antreprenorului lasă de dorit).
https://www.youtube.com/watch?v=dgsZRaqHwoE