Renault se gândește, pe model Ford, la o separare a afacerilor cu mașini electrice de cele cu motoare termice

renault zoe

Renault explorează o posibilă destrămare și un IPO a activelor sale de vehicule electrice, potrivit analiștilor, o mișcare care ar scăpa constructorul francez de automobile de legăturile sale cu Rusia.

Potrivit Bloomberg, posibilitatea unei transformări a fost subliniată de producător în februarie. În timpul unei întâlniri de săptămâna trecută cu analiștii, managerii de top, inclusiv CEO-ul Luca de Meo și CFO-ul Thierry Pieton, au oferit mai multe detalii, inclusiv calendarul și potențiala implicare a unui partener.

„Echipa de management continuă să efectueze lucrări de explorare pentru a împărți compania în două entități”, au scris analiștii Stifel, inclusiv Pierre Quemener, într-o notă. O așa-numită companie New Mobility alcătuită din vehicule electrice și active din unitatea sa de car-sharing Mobilize va fi separată de activele moștenite, au spus aceștia.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Un IPO al noilor active de mobilitate ar putea fi avută în vedere pentru 2023. Un purtător de cuvânt Renault a refuzat să comenteze.

Posibilitatea unei revizuiri profunde a Renault apare chiar în momentul în care compania se confruntă cu o criză a afacerii sale de lungă durată în Rusia. Renault a semnalat luna trecută o retragere de pe a doua piață ca mărime prin oprirea operațiunilor la uzina din Moscova și afirmând că evaluează opțiunile disponibile pentru afacerea sa AvtoVaz, care face cea mai vândută marcă Lada din țară.

O mișcare de împărțire a companiei ar servi nu numai pentru a evita o retragere costisitoare din Rusia, ci și pentru a strânge fonduri pentru dezvoltarea vehiculelor electrice și a tehnologiei. Renault și-a redus previziunile privind marja operațională a grupului și fluxul de numerar liber din operațiunile auto, invocând suspendarea activității sale în Rusia.

Acțiunile Renault au scăzut cu până la 0,9% la începutul tranzacționării marți, ducând pierderile de când Rusia a invadat Ucraina la aproximativ 24%.

Cu mai puțin de o săptămână înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, care a declanșat sancțiuni ample și un exod al companiilor străine, Renault a declarat că are în vedere o reorganizare în timpul prezentării a veniturilor de anul trecut

Compania „studiază oportunitatea de a-și reuni activitățile și tehnologiile 100% electrice într-o entitate dedicată din Franța pentru a-și accelera creșterea”, se spune într-un comunicat din 18 februarie. „În același timp, Grupul Renault studiază și oportunitatea de a-și reuni activitățile și tehnologiile de motoare și transmisii ICE și hibride din afara Franței într-o entitate dedicată.”

Dacia, controlată de Renault, va rămâne, probabil, în entitatea dedicată motoarelor termice, alături de Lada, ceea ce i-ar pune, poate, în cârcă pierderile cauzate de relația cu rușii, din cauza imaginii și a sancțiunilor impuse acestora.

„Toate opțiunile de separare a ICE de afacerea BEV sunt pe masă”, au scris analiștii Exane BNP Paribas într-o notă, spunând că aceasta ar putea include un IPO al activelor EV sau descărcarea operațiunilor cu motor cu ardere într-o societate mixtă. .

Analistul JPMorgan, Jose Asumendi, a mai scris despre posibila divizare, inclusiv „privind la Renault ca o entitate EV de sine stătătoare din grupul actual sub formatul unei IPO”.

Renault nu este singurul producător de automobile care ia în considerare acest tip de mișcare ca o modalitate de a trece la vehiculele electrice, Ford  separând operațiunile sale de vehicule electrice de activitatea sa legată de motoarele cu ardere.

Noua unitate Ford Model e va extinde ofertele de vehicule electrice și va dezvolta software și tehnologie și servicii pentru vehicule conectate, în timp ce Ford Blue se va concentra pe vehiculele cu ardere, reducerea costurilor și simplificarea operațiunilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: