Uleiul, margarina, mâncarea gata și semi-preparată, printre cele mai cumpărate produse de români de la începutul războiului din Ucraina și până în prezent

ulei Sursa foto: Pexels

În contextul unui an care a început cu mai multă lejeritate față de restricțiile impuse de pandemia Covid-19 și care a înregistrat un impact suplimentar în retail prin reactivitatea vânzărilor față de războiul din Ucraina (24 feb – martie), cele mai dinamice categorii de produse, cu creșteri de peste 20% au fost: uleiul și margarina (72%), mâncarea gata si semi-preparată (35%), produsele pentru înfrumusețare (32%) și produsele de bază (24.3%), potrivit celei de-a 19 ediție a Jurnalului de Vânzări realizată de platforma Retail Zoom.

Anul 2022 aduce un demaraj mai accelerat al vânzărilor față de anii anteriori, cu o creștere de 11.4% față de 2021. În primele 10 săptămâni au adus o reluare a creșterilor înregistrate in primul an de pandemie, prin stocări de produse, în general alimentare, în special pe fondul panicii generate de războiul din Ucraina.

Sectoarele cu contribuții mai mari la creșterea vânzărilor sunt băcănia, uleiul și margarina, băuturile răcoritoare, urmate de gustările dulci și de produsele lactate.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ariile de creștere la nivel național se consolidează în zonele rurale și de urban mic (localități sub 50.000 de locuitori), atât în termen de expansiune, cât și din punct de vedere al potențialului de creștere organică pe categorii neexplorate până acum in acest segment al pieței (asortiment extins și cu produse mai scumpe)

În contextul războiului din Ucraina, stocări sau achiziții mari de produse au început să crească în săptămânile 7-8 pentru coșul de produse alimentare, înregistrând dinamici de peste 40% la produsele de bază.

Sursă: RetailZoom

Produsele pentru îngrijire personală înregistrează cele mai mici creșteri de prețuri, cu o medie sub 2% pe început de an vs aceeași perioadă a anului anterior, ca rezultat al celor mai multe produse ce s-au ieftinit semnificativ față de începutul pandemiei: dezinfectant pentru mâini -51%, spirt -14.5%, șervețele umede -12%, mănuși protecție -10.4%, măști protecție -8.5%.

Sursă: RetailZoom

Creșterea prețurilor pentru produsele de îngrijire a gospodăriei depășește inflația raportată pentru primele luni ale anului (8,53%) – o treime dintre categoriile de produse monitorizate au înregistrat creșteri de peste 10% față de anul anterior: lavete pentru șters praful +42%, bureți și lavete bumbac +23%, pungi & saci de plastic 19%, soluții pentru desfundat țevi 15%, prosoape de hârtie 13%.