Uleiul, margarina, mâncarea gata și semi-preparată, printre cele mai cumpărate produse de români de la începutul războiului din Ucraina și până în prezent

ulei Sursa foto: Pexels

În contextul unui an care a început cu mai multă lejeritate față de restricțiile impuse de pandemia Covid-19 și care a înregistrat un impact suplimentar în retail prin reactivitatea vânzărilor față de războiul din Ucraina (24 feb – martie), cele mai dinamice categorii de produse, cu creșteri de peste 20% au fost: uleiul și margarina (72%), mâncarea gata si semi-preparată (35%), produsele pentru înfrumusețare (32%) și produsele de bază (24.3%), potrivit celei de-a 19 ediție a Jurnalului de Vânzări realizată de platforma Retail Zoom.

Anul 2022 aduce un demaraj mai accelerat al vânzărilor față de anii anteriori, cu o creștere de 11.4% față de 2021. În primele 10 săptămâni au adus o reluare a creșterilor înregistrate in primul an de pandemie, prin stocări de produse, în general alimentare, în special pe fondul panicii generate de războiul din Ucraina.

Sectoarele cu contribuții mai mari la creșterea vânzărilor sunt băcănia, uleiul și margarina, băuturile răcoritoare, urmate de gustările dulci și de produsele lactate.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

Ariile de creștere la nivel național se consolidează în zonele rurale și de urban mic (localități sub 50.000 de locuitori), atât în termen de expansiune, cât și din punct de vedere al potențialului de creștere organică pe categorii neexplorate până acum in acest segment al pieței (asortiment extins și cu produse mai scumpe)

În contextul războiului din Ucraina, stocări sau achiziții mari de produse au început să crească în săptămânile 7-8 pentru coșul de produse alimentare, înregistrând dinamici de peste 40% la produsele de bază.

Sursă: RetailZoom

Produsele pentru îngrijire personală înregistrează cele mai mici creșteri de prețuri, cu o medie sub 2% pe început de an vs aceeași perioadă a anului anterior, ca rezultat al celor mai multe produse ce s-au ieftinit semnificativ față de începutul pandemiei: dezinfectant pentru mâini -51%, spirt -14.5%, șervețele umede -12%, mănuși protecție -10.4%, măști protecție -8.5%.

Sursă: RetailZoom

Creșterea prețurilor pentru produsele de îngrijire a gospodăriei depășește inflația raportată pentru primele luni ale anului (8,53%) – o treime dintre categoriile de produse monitorizate au înregistrat creșteri de peste 10% față de anul anterior: lavete pentru șters praful +42%, bureți și lavete bumbac +23%, pungi & saci de plastic 19%, soluții pentru desfundat țevi 15%, prosoape de hârtie 13%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: