Toate cele trei loturi ale liniei de tren Cluj Napoca ( Apahida) -Suceava au contracte de proiectare semnate, vineri CFR Infrastructură semnând contractul și pentru lotul Pojorâta -Suceava (85 km.) ultima secțiune a liniei cu o lungime de aprox. 300 de kilometri. Valoarea licitaţiilor pentru cele trei secţiuni feroviare Apahida – Ilva Mică (119 km), Ilva Mică – Pojorâta (106 km) respectiv Pojorâta – Suceava (85 km) este de aproximativ 150 de milioane de lei, iar termenul de realizare este de 23 de luni. Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiect tehnic pentru ultima secțiune a fost semnat cu asocierea SC. Baicons Impex SRL – SC ISPCF SA pentru 35 de milioane de lei și o durată de 23 de luni. Documentația tehnică va permite lansarea licitației pentru execuția lucrărilor de modernizare, linia reabilitată urmând să permită o viteză maximă de 160 km/h la trenurile de călători respectiv 120 km/h. la trenurile de marfă : ,,Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea SC. Baicons Impex SRL – SC ISPCF SA au semnat contractul, în valoare de 35.700.000 lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei CF POJORÂTA – SUCEAVA (subsecțiunea 3 a tronsonului Apahida – Suceava), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă. Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între POJORÂTA și SUCEAVA (85 km), pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T. De asemenea, contractul prevede și atingerea unor importante obiective specifice, printre care menționăm:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

-creşterea numărului de călători în oraşele importante din ţara noastră, inclusiv creșterea numărului de turiști;

-creșterea vitezei de deplasare și reducerea timpului de călătorie pe tronsonul analizat POJORÂTA – SUCEAVA, implicit pe întrega distanță APAHIDA – SUCEAVA; ” a transmis CFR Infrastructură.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Linia de tren dintre Cluj Napoca şi Suceava prezintă uzură şi degradări accentuate, instalaţiile sunt vechi, iar clădirile şi peroanele necesită lucrări de reparaţii şi modernizare. Această linie face parte din reţeaua europeană TEN-T şi asigură legătura între două coridoare europene: Linia de cale ferată Apahida – Suceava, parte din rețeaua centrală TEN-T, asigură prin tronsoanele Coșlariu – Apahida și Suceava – Pașcani legătura între Coridorul Rin – Dunăre, ramura nordică (Curtici – Arad – Coşlariu – Sighişoara – Braşov – Bucureşti – Constanţa) și traseul fostului Coridor pan-european IX (Giurgiu – Bucureşti – Ploieşti – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi – Ungheni).