Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune închiderea temporară a Hotelului Intercontinental în urma controalelor succesive care s-au finalizat cu amenzi totale de 100.000 de lei.
Echipe ale Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB) au realizat o acţiune de control, pe 19 mai 2022, la Compania Hotelieră Intercontinental România SA.
În urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenţionale în valoare totală de 50.000 lei şi s-au dispus măsurile complementare de oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a bucătăriei, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a 10 camere verificate şi a centrului SPA şi propunerea sancţiunii complementare de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni, se precizează în documentul citat.
Abaterile de la legislație constatate de Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB):
– utilizarea unor produse din carne și pește fără elemente de identificare și caracterizare și dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora
– utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilității minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare)
– folosirea, atât în blocul alimentar, cât și în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depășită
– existența unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spatii frigorifice, fără respectarea condițiilor de temperatură, conform legii
– utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum și a unor produse congelate, cu arsuri de congelare
– nerespectarea vecinătăților produselor alimentare, în spațiile frigorifice, precum și depozitarea băuturilor direct pe paviment
– existența unor condiții igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât și în centrul SPA
– lipsa informații privind utilizarea electronicelor
– condiții deficitare de amenajare a spațiilor de cazare, care pot pune în pericol viața sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecția unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).
În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte şi, în urma constatării faptului că deficienţele nu au fost remediate în totalitate (condiţiile igienice şi de amenajare deficitare din camere, precum şi utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului.
Ca atare, sancţiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost alte 4 amenzi contravenţionale în valoare de 35.000 lei, menţinerea măsurii de oprire temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor pentru bucătărie, centrul SPA şi 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camere (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere), precum şi propunerea de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni.
Aceeaşi situaţie s-a întâmplat o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor şi găsind, în continuare materii prime expirate, în spaţiul de depozitare al produselor alimentare, preparate finite neetichetate, materii prime congelate cu data limită de consum schimbată, preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, deşi bucătăria era oprită de la funcţionare şi două camere oprite de la funcţionare, ocupate.