Lipsa globală de semiconductori care a blocat industria auto timp de aproape doi ani dă semne de atenuare, cel puțin pentru moment, scrie Bloomberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mercedes Benz, Daimler Truck Holding și BMW se numără printre constructorii de automobile care primesc acum suficiente componente de înaltă tehnologie pentru a produce la capacitate maximă, după ce s-au confruntat cu întreruperi paralizante timp de luni de zile.

Anunțul vine mai devreme decât au prezis companiile și marchează un punct luminos pentru o industrie care se confruntă cu o economie în deteriorare și cu inflația, gestionând în același timp o tranziție istorică către producția de vehicule electrice. Deși producătorii au primit vești bune, aceștia nu se declară încă victorioși.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

„Încă monitorizăm situația de la o săptămână la alta, dar până în prezent, practic la nivel mondial, nu am avut probleme în ceea ce privește producția”, a declarat Joerg Burzer, șeful departamentului de producție și de gestionare a lanțului de aprovizionare al Mercedes. Probleme de aprovizionare apar „ici și colo”, a spus el, „dar nimic în comparație cu ceea ce a fost anul trecut”.

Chiar și în condițiile în care cererea de mașini a crescut, producătorii auto au fost nevoiți să reducă producția, deoarece fabricile din întreaga lume nu au putut să se aprovizioneze cu suficiente cipuri esențiale pentru vehiculele tot mai informatizate. Întreruperile au fost atât de grave încât producția globală de autoturisme abia dacă a dat semne de revenire la nivelurile de dinaintea pandemiei.

Pe măsură ce oferta de cipuri se îmbunătățește, constructorii de automobile lucrează la reducerea comenzilor în așteptare, iar preocupările se îndreaptă spre modul în care va rezista cererea consumatorilor, pe fondul accelerării inflației și al creșterii ratelor dobânzilor.