Producătorii auto simt cum criza cipurilor se atenuează, pe măsură ce creșterea globală încetinește

masini Sursă foto: Unsplash

Lipsa globală de semiconductori care a blocat industria auto timp de aproape doi ani dă semne de atenuare, cel puțin pentru moment, scrie Bloomberg.

Mercedes Benz, Daimler Truck Holding și BMW se numără printre constructorii de automobile care primesc acum suficiente componente de înaltă tehnologie pentru a produce la capacitate maximă, după ce s-au confruntat cu întreruperi paralizante timp de luni de zile.

Anunțul vine mai devreme decât au prezis companiile și marchează un punct luminos pentru o industrie care se confruntă cu o economie în deteriorare și cu inflația, gestionând în același timp o tranziție istorică către producția de vehicule electrice. Deși producătorii au primit vești bune, aceștia nu se declară încă victorioși.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Încă monitorizăm situația de la o săptămână la alta, dar până în prezent, practic la nivel mondial, nu am avut probleme în ceea ce privește producția”, a declarat Joerg Burzer, șeful departamentului de producție și de gestionare a lanțului de aprovizionare al Mercedes. Probleme de aprovizionare apar „ici și colo”, a spus el, „dar nimic în comparație cu ceea ce a fost anul trecut”.

Chiar și în condițiile în care cererea de mașini a crescut, producătorii auto au fost nevoiți să reducă producția, deoarece fabricile din întreaga lume nu au putut să se aprovizioneze cu suficiente cipuri esențiale pentru vehiculele tot mai informatizate. Întreruperile au fost atât de grave încât producția globală de autoturisme abia dacă a dat semne de revenire la nivelurile de dinaintea pandemiei.

Pe măsură ce oferta de cipuri se îmbunătățește, constructorii de automobile lucrează la reducerea comenzilor în așteptare, iar preocupările se îndreaptă spre modul în care va rezista cererea consumatorilor, pe fondul accelerării inflației și al creșterii ratelor dobânzilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: