Scumpirile la carburanți se resimt în preferințele auto ale românilor, care încearcă să renunțe la mașinile poluante, însă sunt obligați să le vândă mai ieftin, și care se îndreaptă în schimb spre mașini mai puțin poluante, cum ar fi cele hibrid sau pe GPL, arată datele transmise luni de Autoropa.ro, dealer de mașini rulate, care face parte din grupul de firme Auto Rent Europe.
Mașinile poluante se vând din ce în ce mai greu
Prețul în creștere la benzină și motorină îi afectează în special pe românii care au mașini cu motoare de capacitate cilindrică mare, de 2 litri, 2,2 litri, 2,4 litri, 2,5 litri, 3 litri, cu norme de poluare Euro 3, Euro 4 și Euro 5, care au cel mai mare consum din cauza tehnologiei vechi. Modele Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volvo, fabricate între 2003 și 2012, care s-au vândut foarte bine în România.
Analize Economedia
„Românii care au astfel de mașini cu motoare mari găsesc din ce în ce mai greu clienți pentru ele. Sunt nevoiți să scadă puternic prețul de vânzare, să accepte oferta clientului, acest aspect fiind un efect al scumpirii carburanților”, spune Cristian Damian COO Autoropa.ro.
Dacă acum un an, când benzina și motorina costau în jur de 5,5 lei/litru, aceste mașini second-hand cu consum mare se tranzacționau într-un interval de 2-3 luni, în prezent, deși mașinile sunt la ofertă, un client poate să apară în 5-6 luni.
„Prețurile mașinilor second-hand au crescut în ultimul an, însă doar pentru modelele care sunt la mare căutare. Cele mai căutate mașini second-hand în 2022 sunt modele fabricate după anul 2016, deci cu motorizări Euro 6 și tehnologii care reduc consumul de carburant, cu prețuri cuprinse între 10.000 și 25.000 de euro”, a mai spus managerul Autoropa.ro.
În plus, condițiile actuale îi determină pe români să caute mașini hibride sau pe GPL. Spre exemplu, un autoturism hibrid cu motor de 2 litri benzină și sistem plug-in hybrid are un consum urban în jur de 8 litri/100 de km, comparativ cu unul de 2 litri benzină al cărui consum depășește 12-14 litri/100 de km în regim urban.
Românii fac trecerea la mașini mai puțin poluante și datorită ecobonusurilor oferite de stat.
În ultimele luni a crescut numărul de înmatriculări de autovehicule hibride și electrice, conform datelor DRPCIV. Aproape 9.400 de autoturisme noi electrice și full hybrid au fost înmatriculate pe piața din România. Cota de piață crește rapid, după primele 5 luni se apropie de 20%.
Interesant de menționat este faptul că aceste dublări de costurilor traiului zilnic nu se reflectă într-un trafic rutier mai moderat. După o analiză TOMTOM, anul acesta orașul București a fost cel mai aglomerat oraș cu cel mai intens trafic rutier din Uniunea Europeană și pe locul 8 din lume.
Parca ar fi o ntelegere muta intre producatorii de combustibili, organele statului care se ocupa cu infrastructura si producatorii auto.
Nu ca ei sunt masoni si se ntalnesc si discuta planuri ptr slugile din lumea asta, nu ca ar fi o intelegere tacita intre ei…nu nu nuuuu !
Traim in lumea coincidentelor pe pamant…
Un hybrid consuma 8%? Multttt! Eu am motor de 1.6 benzina cu consum mixt de 5-5,5% .
Oare se merita hybrid?
Asta da. Și când or avea toți mașini pe electric sau GPL, să vezi creșteri de preț la energie și scăderi la benzină. Trebuie să le dăm foc la fecalele astea de conducători. Cu benzina scumpita de ei. Nu mai zic de minciuna războiului…
Retard nation
1. Plateste sute de milioane prin program rabla.
2. Importa toate rablele din alta tara fara taxa de poluare
Practic finantam ca alte tari sa scape de rable. RETARDS!
Indiferent de norma de poluare un vw 1,9 sau 2.0 tdi consuma 8 litri la o suta km in oras. Motorina si benzina s-a scumpit pentru a sustine cheltuielile bugetare , fara aceasta scumpire romania intra in faliment pentru ca sunt multi trantori care traiesc bine pe spinarea oamenilor care muncesc.