Scumpirile la carburanți se resimt în preferințele auto ale românilor, care încearcă să renunțe la mașinile poluante, însă sunt obligați să le vândă mai ieftin, și care se îndreaptă în schimb spre mașini mai puțin poluante, cum ar fi cele hibrid sau pe GPL, arată datele transmise luni de Autoropa.ro, dealer de mașini rulate, care face parte din grupul de firme Auto Rent Europe.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mașinile poluante se vând din ce în ce mai greu

Prețul în creștere la benzină și motorină îi afectează în special pe românii care au mașini cu motoare de capacitate cilindrică mare, de 2 litri, 2,2 litri, 2,4 litri, 2,5 litri, 3 litri, cu norme de poluare Euro 3, Euro 4 și Euro 5, care au cel mai mare consum din cauza tehnologiei vechi. Modele Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volvo, fabricate între 2003 și 2012, care s-au vândut foarte bine în România.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„Românii care au astfel de mașini cu motoare mari găsesc din ce în ce mai greu clienți pentru ele. Sunt nevoiți să scadă puternic prețul de vânzare, să accepte oferta clientului, acest aspect fiind un efect al scumpirii carburanților”, spune Cristian Damian COO Autoropa.ro.

Dacă acum un an, când benzina și motorina costau în jur de 5,5 lei/litru, aceste mașini second-hand cu consum mare se tranzacționau într-un interval de 2-3 luni, în prezent, deși mașinile sunt la ofertă, un client poate să apară în 5-6 luni.

„Prețurile mașinilor second-hand au crescut în ultimul an, însă doar pentru modelele care sunt la mare căutare. Cele mai căutate mașini second-hand în 2022 sunt modele fabricate după anul 2016, deci cu motorizări Euro 6 și tehnologii care reduc consumul de carburant, cu prețuri cuprinse între 10.000 și 25.000 de euro”, a mai spus managerul Autoropa.ro.

În plus, condițiile actuale îi determină pe români să caute mașini hibride sau pe GPL. Spre exemplu, un autoturism hibrid cu motor de 2 litri benzină și sistem plug-in hybrid are un consum urban în jur de 8 litri/100 de km, comparativ cu unul de 2 litri benzină al cărui consum depășește 12-14 litri/100 de km în regim urban.

Românii fac trecerea la mașini mai puțin poluante și datorită ecobonusurilor oferite de stat.

În ultimele luni a crescut numărul de înmatriculări de autovehicule hibride și electrice, conform datelor DRPCIV. Aproape 9.400 de autoturisme noi electrice și full hybrid au fost înmatriculate pe piața din România. Cota de piață crește rapid, după primele 5 luni se apropie de 20%.

Interesant de menționat este faptul că aceste dublări de costurilor traiului zilnic nu se reflectă într-un trafic rutier mai moderat. După o analiză TOMTOM, anul acesta orașul București a fost cel mai aglomerat oraș cu cel mai intens trafic rutier din Uniunea Europeană și pe locul 8 din lume.