Presa ungară: Nu este un secret de ce nu este mai mic preţul benzinei din România

carburant benzina Petrom sursa Petrom sursa foto: Petrom

Guvernul român consideră în mod cert că principalul său obiectiv constă în creşterea veniturilor, cel puţin aşa se explică de ce nu reduce impozitele incluse în preţul carburanţilor, scrie publicația ungară Napi Gazdaság, citată de Rador.

Chiar dacă într-o măsură mai mică, dar timp de câteva zile a scăzut preţul carburanţilor la benzinăriile din România, însă după aceea a început din nou să crească – scria Maszol. După 14 iunie preţul benzinei a depăşit în toată ţara 9 lei.

În majoritatea statelor membre UE, preţul carburanţilor este reglementat de autorităţi. Recent Croaţia a anunţat că îngheaţă preţurile. Deocamdată Cabinetul Ciucă se opune presiunii sociale în creştere, iar membrii guvernului preferă mai degrabă să tacă, eventual ocolesc subiectul când vine vorba de intervenţia autorităţilor asupra preţurilor,mai arată presa ungară.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Nu este vorba de ceva întâmplător, mai ales că statul câştigă serios de pe urma carburanţilor, iar preţurile astronomice îngraşă şi mai mult bugetul. „Impozitul după producerea şi distribuirea carburanţilor şi cel pe venit sunt responsabile pentru o mare parte a preţului plătit de consumator.(…) O parte a sumei plătite pentru benzină (39%) şi motorină (36%) intră în bugetul statului sub forma impozitului pe venit”, se menţionează într-un studiu întocmit de experţii universităţii din Cluj şi din Bucureşti.

În Polonia, TVA pentru carburanţi a fost redus la zero. Dacă guvernul de la Bucureşti ar urma exemplul polonez, această măsură ar duce la o scădere a veniturilor cu cel puţin 5 miliarde lei, sumă ce nu ar putea fi completată decât probabil prin îndatorare.

Reamintim că Guvernul ungar a plafonat prețurile la carburanți.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Guvernul stie bine ca mafia si coruptia statala amplifica instabilitatea si cresterea preturilor in Romania si nu ia masuri concrete.

  2. Dupa parerea mea noi ar trebui sa intampinam Ungaria sa consideram structurile lor in schimbare sa ne adaptam CA o treapta de coborare SI apoi de “ACOLO”presupunand CA am schimbat CEVA sa vedem in stanga SI dreapta

  3. E si asta o poezie de propaganda!
    Nu numai ca nu pot face copy&paste la masuri de reducere a pretului la pompa din state UE dar nici nu sunt capabili sa faca ceva!
    Apoi aici nu e vorba de impozit pe venit e vorba de acciza pe carburanti care acpera gaurile negre.
    Fisa de 50 bani care va urma dupa 01 iulie va urma dupa alinierea preturilor la 9.25 lei litru.
    Scadem fisa si ramanem o luna tot acolo.
    E o minciuna!
    Vedem cand dupa 01 august pretul trece de 10 lei litrul adica 2 €/L cel mai tare pret din Europa!
    Doar daca revine valul 6 poate ca ramane la 10 lei.
    Si acciza proportional cu fisa!😩

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.