Producătorul francez de automobile Renault și-a crescut așteptările pentru acest an, în ciuda unei pierderi în ultimele șase luni din cauza retragerii sale din Rusia, a doua piață ca mărime, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Renault se așteaptă să obțină marje de 5% în acest an, comparativ cu previziunile de 3%. De asemenea, va produce un flux de numerar de aproximativ 1,5 miliarde de euro.

În primul semestru, Renault a înregistrat o pierdere netă de 1,7 miliarde de euro, din cauza unei deprecieri de 2,2 miliarde de euro a operațiunilor sale din Rusia, pe care compania le-a vândut în urma invaziei Ucrainei.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Dacă ieșirea din Rusia este eliminată din calcul, compania a realizat un profit de 657 de milioane de euro, comparativ cu 458 de milioane de euro pentru aceeași perioadă a anului trecut.

În ciuda vânzărilor în scădere, atât din cauza retragerii Rusiei, cât și din cauza penuriei de cipuri, marjele Renault au crescut pe măsură ce compania a trecut printr-o schimbare concentrată pe profitabilitatea modelelor sale, mai degrabă decât pe cifrele brute de vânzări.

Deficitul de cipuri a ajutat compania să se concentreze pe modele mai profitabile.

Marja operațională a urcat la 4,7%, comparativ cu 2,1% cu un an mai devreme, în timp ce veniturile au fost stabile la 21 de miliarde de euro, în ciuda unei scăderi de 12% a vânzărilor reale de vehicule.

Directorul executiv Luca de Meo a declarat: „În ciuda tuturor problemelor legate de oprirea activității în Rusia, criza semiconductorilor și inflația costurilor, grupul continuă să-și îmbunătățească performanța operațională și începe să beneficieze de succesul noilor lansări”.