Producătorul francez de automobile Renault și-a crescut așteptările pentru acest an, în ciuda unei pierderi în ultimele șase luni din cauza retragerii sale din Rusia, a doua piață ca mărime, scrie Financial Times.
Renault se așteaptă să obțină marje de 5% în acest an, comparativ cu previziunile de 3%. De asemenea, va produce un flux de numerar de aproximativ 1,5 miliarde de euro.
În primul semestru, Renault a înregistrat o pierdere netă de 1,7 miliarde de euro, din cauza unei deprecieri de 2,2 miliarde de euro a operațiunilor sale din Rusia, pe care compania le-a vândut în urma invaziei Ucrainei.
Dacă ieșirea din Rusia este eliminată din calcul, compania a realizat un profit de 657 de milioane de euro, comparativ cu 458 de milioane de euro pentru aceeași perioadă a anului trecut.
În ciuda vânzărilor în scădere, atât din cauza retragerii Rusiei, cât și din cauza penuriei de cipuri, marjele Renault au crescut pe măsură ce compania a trecut printr-o schimbare concentrată pe profitabilitatea modelelor sale, mai degrabă decât pe cifrele brute de vânzări.
Deficitul de cipuri a ajutat compania să se concentreze pe modele mai profitabile.
Marja operațională a urcat la 4,7%, comparativ cu 2,1% cu un an mai devreme, în timp ce veniturile au fost stabile la 21 de miliarde de euro, în ciuda unei scăderi de 12% a vânzărilor reale de vehicule.
Directorul executiv Luca de Meo a declarat: „În ciuda tuturor problemelor legate de oprirea activității în Rusia, criza semiconductorilor și inflația costurilor, grupul continuă să-și îmbunătățească performanța operațională și începe să beneficieze de succesul noilor lansări”.