Inflația produselor alimentare din Marea Britanie a atins un nivel record în august, de 12,4%, arată datele publicate de compania de cercetare Kantar, care urmărește cheltuielile și prețurile supermarketurilor, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cifra adaugă 571 de lire sterline la factura medie anuală de alimente, potrivit noilor date.

Fraser McKevitt, șeful departamentului de vânzare cu amănuntul la Kantar, a declarat: „Se pare că inflația produselor alimentare nu se termină, deoarece ritmul de creștere a prețurilor la alimente și băuturi continuă să se accelereze”.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

El a adăugat că factura medie anuală de alimente ar urca de la 4.610 lire sterline la 5.181 lire sterline dacă consumatorii nu ar modifica ceea ce cumpără.

Prețurile din categorii precum laptele, untul și mâncarea pentru câini cresc foarte rapid, cu rate de 31%, 25% și, respectiv, 29%.

Consumatorii au cumpărat proprii mărci ale supermarketurilor pentru a economisi bani. Cheltuielile totale pentru liniile de etichete proprii ale retailerului au fost cu 393 de milioane de lire sterline mai mari în ultimele patru săptămâni, oferind mărcilor proprii o cotă de piață de 51%.

Supermarketurile cu reduceri s-au descurcat și ele bine.

„La începutul anilor 2010, Tesco, Sainsbury’s, Asda și Morrisons reprezentau împreună peste trei sferturi din sector, dar cei patru mari tradiționali nu mai există”, a spus McKevitt.