Inflația produselor alimentare din Marea Britanie a atins un nivel record în august, de 12,4%, arată datele publicate de compania de cercetare Kantar, care urmărește cheltuielile și prețurile supermarketurilor, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cifra adaugă 571 de lire sterline la factura medie anuală de alimente, potrivit noilor date.

Fraser McKevitt, șeful departamentului de vânzare cu amănuntul la Kantar, a declarat: „Se pare că inflația produselor alimentare nu se termină, deoarece ritmul de creștere a prețurilor la alimente și băuturi continuă să se accelereze”.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

El a adăugat că factura medie anuală de alimente ar urca de la 4.610 lire sterline la 5.181 lire sterline dacă consumatorii nu ar modifica ceea ce cumpără.

Prețurile din categorii precum laptele, untul și mâncarea pentru câini cresc foarte rapid, cu rate de 31%, 25% și, respectiv, 29%.

Consumatorii au cumpărat proprii mărci ale supermarketurilor pentru a economisi bani. Cheltuielile totale pentru liniile de etichete proprii ale retailerului au fost cu 393 de milioane de lire sterline mai mari în ultimele patru săptămâni, oferind mărcilor proprii o cotă de piață de 51%.

Supermarketurile cu reduceri s-au descurcat și ele bine.

„La începutul anilor 2010, Tesco, Sainsbury’s, Asda și Morrisons reprezentau împreună peste trei sferturi din sector, dar cei patru mari tradiționali nu mai există”, a spus McKevitt.