Inflația prețurilor la alimente din Marea Britanie atinge un record de 12,4%

alimente, mancare, legume Sursă foto: Unsplash

Inflația produselor alimentare din Marea Britanie a atins un nivel record în august, de 12,4%, arată datele publicate de compania de cercetare Kantar, care urmărește cheltuielile și prețurile supermarketurilor, scrie Financial Times.

Cifra adaugă 571 de lire sterline la factura medie anuală de alimente, potrivit noilor date.

Fraser McKevitt, șeful departamentului de vânzare cu amănuntul la Kantar, a declarat: „Se pare că inflația produselor alimentare nu se termină, deoarece ritmul de creștere a prețurilor la alimente și băuturi continuă să se accelereze”.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

El a adăugat că factura medie anuală de alimente ar urca de la 4.610 lire sterline la 5.181 lire sterline dacă consumatorii nu ar modifica ceea ce cumpără.

Prețurile din categorii precum laptele, untul și mâncarea pentru câini cresc foarte rapid, cu rate de 31%, 25% și, respectiv, 29%.

Consumatorii au cumpărat proprii mărci ale supermarketurilor pentru a economisi bani. Cheltuielile totale pentru liniile de etichete proprii ale retailerului au fost cu 393 de milioane de lire sterline mai mari în ultimele patru săptămâni, oferind mărcilor proprii o cotă de piață de 51%.

Supermarketurile cu reduceri s-au descurcat și ele bine.

„La începutul anilor 2010, Tesco, Sainsbury’s, Asda și Morrisons reprezentau împreună peste trei sferturi din sector, dar cei patru mari tradiționali nu mai există”, a spus McKevitt.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: