CNAIR nu renunță la proiectele pentru lărgirea șoselelor care trec prin multe localități. Esta, un constructor din Turcia cu sucursală la Moscova a câștigat licitația pentru modernizarea DN 71 Bâldana-Târgoviște

DN 71 Bâldana Sursa Google View

Constructorul ESTA (Turcia) a câștigat și licitația pentru modernizarea tronsonului Bâldana -Târgoviște de pe DN 71 după ce în urmă cu o săptămână a depus și singura ofertă pentru reabilitarea tronsonului Târgoviște-Sinaia. 

Proiectul pentru lărgirea segmentului Bâldana -Târgoviște, șosea care trece prin mijlocul multor localități a fost reluat după ce în mandatul ministrului Cătălin Drulă, CNAIR renunțase la varianta lucrărilor prin localități, soluție de secol XX, preferând soluția unor drumuri expres cum este proiectul DEx București-Târgoviște, acum în etapa Studiului de Fezabilitate. Lărgirea la 4 benzi a celor 44 de kilometri costă 870 de milioane lei cu o durată de realizare de 3 ani din care 12 luni proiectare și 22 de luni execuție : ,,Vineri, 16.09.2022, după finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru PROIECTARE ȘI EXECUȚIE „Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km 0+000 – km 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație și km 51+041 – km 109+905 drum la două benzi” Sector 1: Bâldana – Târgoviște km 0+000 – km 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea ESTA INSAAT SANAYI LOJISTIK VE DIS TICARET ANONIM SIRKETI – S.C. ESTA CONSTRUCTION GROUP S.R.L. – GUN AL MADENCILIK INSAAT NAKLIYE SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI, cu preţul de 869.183.617,08 lei fără TVA. Durata contractului este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 5 ani.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru modernizarea DN71 Sectorul cuprins între Bâldana și Târgoviște, prin lărgirea la 4 benzi de circulație, cu o lungime de 44,13 km și include construirea și/sau modernizarea a 4 poduri și a unui pasaj pe traseul drumului național. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.” a transmis CNAIR.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Drum Expres București – Târgoviște vs Lărgirea DN 71 Bâldana – Târgoviște, „soluția de secol XX”

În ianuarie 2021, CNAIR a anulat licitația pentru lărgirea DN 71 Bâldana – Târgoviște, un contract atribuit unui constructor apropiat de baronul PSD Ionel Arsene, însă, un an mai târziu, în ianuarie 2022, Compania de Drumuri a lansat o nouă licitație cu o valoare de un miliard de lei și termen de evaluare luna august. Au fost depuse oferte de la Esta (Turcia, dar cu filială în Rusia) și Danlin XXL – Mavgo Holding SRL.

Soluția lărgirii carosabilului pe Drumurile Naționale care traversează multe localități a fost abandonată la începutul anului trecut în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă care spunea că este „potrivită pentru anii ’50-60, nu 2021”, argumentând că DN 71 străbate sate în procent de 53%. Lărgirea drumului la 4 benzi este un coșmar pentru locuitorii satelor tranzitate, se face greu și cu multe limitări de viteză. „Nu mai putem avea în România soluţii de anii ’50 – 60, în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, pentru drumurile naţionale aglomerate, soluţia nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici şi mai rapid făcând drumuri expres în afara localităţilor.  Şi aici mă refer mai ales în zona de şes. Dublarea actualului drum național DN71 Bâldana-Târgoviște, ce trece pe 53% din distanță prin localități, ar fi fost o soluție rudimentară, scumpă, de durată și cu deranj major pentru cetățeni și șoferi, atât în timpul lucrărilor, cât și mai apoi prin creșterea riscului de accidente”, spunea Drulă.

Pe de altă parte, cu un calendar care prevede 2024 pentru lansarea licitației de execuție înseamnă că cel puțin în următorii 5 ani nu se poate face nicio îmbunătățire pentru ruta București – Târgoviște. De la București la Bâldana, șoseaua are patru benzi, însă de la Bâldana la Târgoviște drumul se îngustează la o singură bandă/sens.

CNAIR a denumit și drumul de mare viteză București – Alexandria (Autostrada Sudului) tot „Valahia Expres”.

PSD promitea încă din 2016 modernizarea DN 7 Bâldana – Titu și DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia

Program de Guvernare PSD DN 71

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: