Șeful SEAT, unitatea spaniolă a Volkswagen, a declarat joi că subvențiile oferite de autoritățile spaniole pentru construcția unei fabrici de baterii și producția de vehicule electrice “nu sunt suficiente”, dar și-a exprimat optimismul în privința găsirii unei soluții.
Președintele SEAT, Wayne Griffiths, a declarat că soluția, pe care nu a precizat-o, trebuie găsită în termen de 10 zile, scrie Reuters.
Volkswagen a declarat săptămâna trecută că se așteaptă la mai multe subvenții de la Madrid și că evaluează următorii pași după ce a primit 397,4 milioane de euro din totalul de 877,2 milioane de euro în prima fază a programului guvernamental, cunoscut sub numele de PERTE.
VW-SEAT a fost producătorul auto care a primit cea mai mare alocare.
Spania este a doua mare țară producătoare de automobile din Europa, după Germania, și intenționează să folosească fondurile de ajutorare a Uniunii Europene pentru pandemii – care reprezintă o parte semnificativă din banii PERTE – pentru a-și consolida industria.
Proiectul condus de SEAT, la care participă și alte 60 de companii legate de Volkswagen, prevede o investiție de 10 miliarde de euro pentru a electrifica industria auto din Spania și a transforma țara într-un centru european pentru producția de vehicule electronice și baterii.
Prima rundă de subvenții va fi urmată de o nouă etapă, în care vor fi plătite alte peste 2 miliarde de euro, pentru a oferi sprijinul continuu de care sectorul are nevoie pentru a aborda cu succes electrificarea, a declarat guvernul.
“Spania este capabilă să producă una dintre cele mai bune mașini din lume”, a declarat Griffiths, subliniind capacitatea de energie regenerabilă a țării.
Cu toate acestea, el a deplâns faptul că țara are, de asemenea, una dintre cele mai mici cote de vehicule electrice din Europa.
“Este o rușine”, a spus Griffiths, adăugând că Spania trebuie să reacționeze rapid pentru a nu rămâne în urmă.