Bulgarii preferă să plătească în numerar

leva Bulgaria Sursa foto: Pixabay

Numerarul continuă să fie opţiunea preferată de plată de către bulgari (67%), urmată de plăţile cu cardul (54%), conform unui sondaj internaţional privind atitudinile de plată a consumatorilor, comandat de EVO Payments International, în parteneriat cu Visa, în ţările din Europa Centrală şi de Est, informează agenția BTA, citată de Agerpres.

38% dintre respondenţi au spus că principalul motiv pentru care aleg să plătească cash este absenţa unei opţiuni pentru o tranzacţie digitală la punctul de vânzare sau de servicii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Doar un sfert dintre respondenţii bulgari la sondaj au plătit ultima lor achiziţie dintr-un magazin cu telefonul mobil, ceasul inteligent sau alt dispozitiv. 34% au plătit în numerar la livrare pentru cea mai recentă achiziţie online.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Magazinele care oferă opţiunea plăţilor digitale sunt percepute pozitiv de către consumatorii bulgari, deoarece 41% dintre respondenţi au afirmat că astfel de magazine sunt moderne, în timp ce 42% le-au descris ca fiind orientate către clienţi. 20% au spus că au fost nevoiţi să plece dintr-un magazin alimentar când au descoperit că nu oferă opţiunea de plată cu cardul. Absenţa unei opţiuni de plată digitală este resimţită cel mai acut în pieţele şi bazarurile în aer liber (42%), în saloanele de coafură şi înfrumuseţare, precum şi în frizerii (45%), în taxiuri (45%), la medic, stomatolog sau kinetoterapeut (35%).