Numerarul continuă să fie opţiunea preferată de plată de către bulgari (67%), urmată de plăţile cu cardul (54%), conform unui sondaj internaţional privind atitudinile de plată a consumatorilor, comandat de EVO Payments International, în parteneriat cu Visa, în ţările din Europa Centrală şi de Est, informează agenția BTA, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

38% dintre respondenţi au spus că principalul motiv pentru care aleg să plătească cash este absenţa unei opţiuni pentru o tranzacţie digitală la punctul de vânzare sau de servicii.

Doar un sfert dintre respondenţii bulgari la sondaj au plătit ultima lor achiziţie dintr-un magazin cu telefonul mobil, ceasul inteligent sau alt dispozitiv. 34% au plătit în numerar la livrare pentru cea mai recentă achiziţie online.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Magazinele care oferă opţiunea plăţilor digitale sunt percepute pozitiv de către consumatorii bulgari, deoarece 41% dintre respondenţi au afirmat că astfel de magazine sunt moderne, în timp ce 42% le-au descris ca fiind orientate către clienţi. 20% au spus că au fost nevoiţi să plece dintr-un magazin alimentar când au descoperit că nu oferă opţiunea de plată cu cardul. Absenţa unei opţiuni de plată digitală este resimţită cel mai acut în pieţele şi bazarurile în aer liber (42%), în saloanele de coafură şi înfrumuseţare, precum şi în frizerii (45%), în taxiuri (45%), la medic, stomatolog sau kinetoterapeut (35%).