OFICIAL Compania de Drumuri reziliază toate cele trei mari contracte cu italienii de la Tirrena Scavi: Primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești unde șantierul e părăsit din vară, Pasajul Cernica și Centura Timișoara Sud. Un alt eșec major pentru infrastructura mare în mandatul ministrului Grindeanu, dar un semnal pentru constructorii neserioși

Drum Expres Lot 1

Compania de Drumuri reziliază toate cele trei contracte încheiate cu italienii de la Tirrena Scavi: primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, șantier abandonat încă din vară, Pasajul de la Cernica pe Centura București Nord și Centura Timișoara Sud. Rezilierea contractului pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești este, practic, al doilea eșec major pentru infrastructura mare în mandatul ministrului Grindeanu (primul este ratarea deschiderii Podului de la Brăila), dar în același timp și un semnal puternic transmis constructorilor care nu respectă termenele și au întârzieri majore, printre aceștia fiind Todini (Italia) sau Aktor (Grecia), amenințați de asemenea cu rezilierea contractelor. Rezilierea celor trei contracte s-a făcut după raportul certificatelor negative intermediare și ca urmare a șantierelor pe care Tirrena le-a abandonat din cauza problemelor financiare. După ieșirea din șantier urmează câteva luni pentru o nouă procedură de licitație pe care CNAIR este datoare să o deruleze repede și bine.

Comunicatul CNAIR: „Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor. Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%. De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022. Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021). Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil. Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”.

Rezilierea contractelor se va decide cel mai probabil în instanță, dar nu sunt excluse decizii favorabile constructorilor.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu sunt psd-ist dar n-am inteles de ce este doar esecul lui Grindeanu, contractele incriminate n-au fost semnate/contractate in mandatul lui.

  2. Fac pariu că în instanță, nu doar că italienii nu vor plăti daune, dar vor încasa daune de ordinul zecilor de milioane de la statul Român. Chiar daca în România nu vor câștiga, cu siguranță la Bruxelles vor câștiga. La fel ca spaniolii care au lucrat pe A1, pe porțiunea Deva – Lugoj, porțiune pe care nici azi nu se circulă în regim de autostradă și pe care au descoperit probleme grave la unele poduri. După ce statul român a reziliat contractul, a trebuit să plătească despăgubiri companiei. Cam așa funcționează INjustitia europeană. Cum a fost și cu Schengen-ul..

  3. Fmm de broscari obosiți. Parca văd ca iar câștiga in instanța pe la ceva curte europeană de justiție.

  4. Are dreptate CNAIR in cazul asta. S-au mișcat penal italienii in ultimii 2 ani. Puteau sa rezilieze de minim 12 luni dacă nu era guvernul moale. Oricum tot noi stam mai 2-3 ani peste termenul limită.. fără centuri la cele mai mari orașe din țară și fără autostrăzi terminate cap coada.

    Dar sper ca nu câștiga și ăștia la Haga sau unde, ca spaniolii in 2019.. când au reziliat ai noștri din pix și am rămas și fără autostrada + garanție și cu amenzi de sute de milioane de euro. Smecherie!

  5. Cand ai un santier deschis,cei de la drumuri trebuie sa verifice lucrarile permanent si graficul,daca vezi ca nu se lucreaza reziliezi contractul nu astepti 3 ani cand lucrarea trebuia finalizata in 2 ani.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.