România se află pe ultimele locuri în statisticile cu privire la întreprinderile care au efectuat vânzări online, conform datelor Eurostat, consultate de G4Media,

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Datele raportate în 2024, arată că 23,8% dintre întreprinderile din UE au efectuat vânzări online în 2023, cu 6,6 puncte procentuale (pp) mai mult decât în 2013 (17,2%).

Dintre țările UE, Lituania a avut cea mai mare pondere a întreprinderilor care desfășoară vânzări online, cu 42,1%, urmată de Irlanda (39,6%) și Danemarca (38,8%).

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

La celălalt capăt al clasamentului, Luxemburg a înregistrat cea mai mică pondere, de 12,2%, urmat de România (14,7%) și Bulgaria (15,1%).

În ceea ce privește dimensiunea întreprinderilor, 46,5% dintre marile companii din UE (cu 250 sau mai mulți angajați) au efectuat vânzări online în 2023. Aceasta a reprezentat o creștere de 7,3 pp față de 2013 (39,2%).

Pentru întreprinderile mijlocii (50-249 angajați), 30,5% au utilizat vânzările online, în creștere cu 5,8 pp față de 2013 (24,8%).
Această pondere a fost mai mică în cazul întreprinderilor mici (10-49 angajați), 21,9% dintre acestea desfășurând vânzări online în 2023, în creștere cu 6,6 pp față de 2013 (15,3%).

Citește și

Bulgaria și România se află pe ultimul loc în ceea ce privește serviciile electronice în UE/ Ce țări sunt în fruntea clasamentului