Acord semnat pentru Orbital București: 10 șosele radiale din Capitală vor fi prelungite până la Autostrada de Centură A0

Drumuri radiale Bucuresti

Compania de Drumuri (CNAIR) și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB) au semnat marți protocolul de colaborare pentru realizarea studiilor de fezabilitate necesare construirii celor 10 drumuri radiale care se prelungesc din București în Ilfov până la viitoarea Autostradă de Centură București A0.

La semnarea protocolului au participat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, primarul general Nicușor Dan și președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma.

Este o investiție de aproximativ 600 de milioane de euro care a început printr-un parteneriat între Ministerul Transporturilor prin Compania de Drumuri și Primăria Capitalei.

„Orbital Bucureşti” înseamnă zece şosele noi cu profil de drum expres, patru benzi, separator de sens şi spaţiu median, cu o lungime totală de 96 de kilometri, care vor asigura legătura între Bucureşti, inelul de centură (DNCB) şi Autostrada inelară A0. Cele 10 radiale sunt prelungiri ale unor bulevarde din Capitală, care se vor intersecta cu șoseaua de centură și se vor conecta la autostrada de centură: Bd. Timișoara, Calea Giulești, Bd. Poligrafiei, zona Pipera, Șos. Dobroești, Splaiul Unirii, Bd. Metalurgiei, Prelungirea Ferentari.

Drumurile radiale vor contribui la reducerea aglomerației din București, a transmis Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: „Această rețea de drumuri va conecta mai eficient comunitățile locale din jurul Bucureștiului și va elimina o parte din aglomerația din Capitală. Oamenii vor ajunge mai ușor unde doresc fără să mai tranziteze Bucureștiul!”

Acestea sunt:

🟢Vest Expres: 8,98 km – asigură legătura A0 – DNCB- Bulevardul Timișoara
🟢Giulești Expres: 10,37 km, conectează Săbăreni – A0 -DNCB – Calea Giulești
🟢Nord Expres: 12,59 km, realizează conexiunea Corbeanca – A0 – DNCB – Bulevardul Poligrafiei
🟢Pipera Expres: 8,30 km , realizează legătura A0 – Otopeni – Tunari – DNCB
🟢Afumați Expres: 4.39 km, realizează conexiunea A0 – DN2
🟢Est Expres: 6,10 km, conectează Moara Domnească – A0 – Dobroești – Pantelimon – DNCB
🟢Splai Expres: 5,49 km, conectează A0 – DNCB -Splaiul Unirii -zona metropolitană prin nodul Cernica
🟢Sud Expres: 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu
🟢Măgurele Expres: 9,62 km, realizează legătura A0 – DNCB – Parc Industrial Măgurele– Prelungirea Ferentari
Cele 10 drumuri radiale intersectează 30 de localităţi şi vor avea 33 de noduri rutiere (descărcări), de unde şi costul relativ mare, de aproximativ 600 de milioane de euro. Lungimea acestora variază de la aproape 5 kilometri în cazul Drumului Radial Afumați Expres DN 2 – A0, până la aproape 14 kilometri în cazul Drumului Radial 9 Expres, care face legătura între Berceni-Gara Progresu-Centura Bucureşti şi nodul Vidra pe Autostrada A0.
Sursa : Ministerul Transporturilor

Sursa foto: Facebook / Nicusor Dan

Comentarii

  1. 25.01.2022 semnat.
    Unele,par utile din descriere.
    Altele cum e cel cu Splaiul Unirii cred ca e la numar!
    Sa vedem daca de proiectul acesta se mai vorbeste!
    Sau se mai face ceva!
    Basme!
    🤣🤣

    • Singurul lucru care se va face (sau primul) va fi probabil podul peste calea ferata care leaga Greenfield de Centura! Acolo este “bataia pestelui”. Iar dupa asta vor “constata” ca trebuie si o prelungire prin padurea Baneasa, Ca de aici vin presiunile si banii…aah, am uitat ..bineinteles, radiala cu Mogosoaia este la fel de importanta! 🙂 Restul nu prezinta interes material si vor fi intr-adevar uitate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *