Acțiunile unor producători auto chinezi precum BYD, Nio și Geely au scăzut luni după ce liderul industriei BYD a oferit noi stimulente pentru peste 20 de modele, iar CEO-ul Great Wall Motors a avertizat că cea mai mare industrie auto din lume se află într-o stare nesănătoasă, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acțiunile BYD listate la Hong Kong au închis în scădere cu 8,6%, în timp ce Geely Auto  a scăzut cu 9,5%. Altele, precum Nio și Leapmotor, au închis cu o scădere între 3% și 8,5%.

Un război al prețurilor care durează de ani de zile pe cea mai mare piață auto din lume a continuat să se intensifice, producătorii auto continuând să reducă prețurile și să ofere gratuit caracteristici percepute anterior ca premium, cum ar fi conducerea asistată inteligentă.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Gigantul chinez al vehiculelor electrice BYD a anunțat la sfârșitul săptămânii o nouă rundă de subvenții și stimulente pentru peste 20 de modele, care a redus prețul de pornire al celui mai ieftin model al său, hatchback-ul Seagull alimentat exclusiv cu baterii, la 55.800 yuani (7.765 $).

Clienții trebuie să își schimbe mașinile vechi pentru a beneficia de subvenții, a declarat pentru Reuters un ofițer de servicii pentru clienți. Geely a urmat exemplul cu stimulente similare luni.

Vineri, Wei Jianjun, președintele Great Wall Motor, a avertizat că industria auto chineză are propriul său “Evergrande”, referindu-se la dezvoltatorul plin de datorii care a devenit centrul unei crize de lichidități în sectorul imobiliar din China.

“Acum, Evergrande în industria auto există deja, dar nu s-a prăbușit”, a declarat el într-un interviu pentru Sina Finance.

El nu a numit niciun producător de automobile, dar a spus că unii dintre “principalii producători” din China au depus prea multe eforturi în urmărirea valorii de piață și creșterea prețurilor acțiunilor lor.

Wei, unul dintre cei mai deschiși șefi de companii din industria chineză, a declarat că industria chineză a vehiculelor electrice se află într-o stare nesănătoasă, având în vedere pierderile sale mari și modul în care un război prelungit al prețurilor apasă asupra lanțului de aprovizionare.

Furnizorii se luptau să supraviețuiască, a adăugat el, din cauza unei presiuni continue de a reduce prețurile și a plăților întârziate, și a acuzat producătorii auto că fac economii în ceea ce privește siguranța și fiabilitatea.

“Unele produse au fost reduse de la 220.000 de yuani ( circa 30.500 de dolari) la 120.000 de yuani (aproximativ 16.600 de dolari) în ultimii câțiva ani. Ce fel de produse industriale pot fi reduse cu 100.000 de yuani (aproape 14.000) și să aibă în continuare asigurarea calității? Ei bine, acest lucru este absolut imposibil”, a spus el, din nou fără a numi nicio companie.

Săptămâna trecută, planificatorul de stat al Chinei a avertizat cu privire la concurența excesivă în anumite industrii, afirmând că unele firme vând chiar sub costuri, perturbând concurența loială și a avertizat că ar putea lua măsuri corective.