Apple va raporta rezultatele financiare joi, însă activitatea este supusă presiunilor generate de tarifele vamale din SUA, concurența dură din China și o cursă pentru inteligența artificială cu mize mari în care a intrat târziu, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Wall Street se așteaptă ca firma să înregistreze o creștere de 4,2% a veniturilor pentru trimestrul aprilie-iunie, ajungând la 89,34 miliarde de dolari. Totuși, accentul va fi pus pe modul în care Apple intenționează să se adapteze la un peisaj care a transformat lanțul său global de aprovizionare, considerat mult timp un punct forte, într-o posibilă vulnerabilitate.
Președintele american Donald Trump a vizat gigantul de electronice de consum din cauza dependenței sale de producția în străinătate, amenințând cu tarife vamale de 25% pentru iPhone-urile fabricate în afara SUA. Pentru a limita daunele, Apple a mutat producția iPhone-urilor destinate pieței americane în India, atrăgând și mai mult furia lui Trump.
Volumul total al smartphone-urilor fabricate în India a crescut cu 240% în al doilea trimestru, motivul principal fiind mutarea lanțului de aprovizionare al Apple, potrivit firmei de cercetare Canalys.
Analiștii și investitorii se așteaptă acum ca această strategie să ajute Apple să limiteze impactul tarifelor la mult sub cele 900 de milioane de dolari estimate în luna mai.
„iPhone-urile sunt un produs de profil foarte înalt asupra căruia atât guvernul chinez, cât și cel american înțeleg că au pârghii. Așadar, până când tarifele vamale nu sunt stabilite clar, Apple este în mod evident expusă riscului de a fi afectată de actualul conflict comercial”, spune analistul Gil Luria de la D.A. Davidson.
Analiștii au mai spus că Apple, la fel ca multe alte companii, ar fi putut supraestima în mod intenționat costurile tarifare pentru a-și lăsa loc să depășească așteptările privind câștigurile.
„Majoritatea companiilor pe care le urmărim au făcut estimări conservatoare, supraevaluând costurile tarifare, întrucât obiectivul managementului este, în general, să depășească propriile estimări”, a spus Jamie Meyers, analist senior la Laffer Tengler Investments, acționar Apple.
Se estimează că vânzările de iPhone-uri au crescut cu 2,2% în al treilea trimestru fiscal al Apple, potrivit datelor compilate de LSEG, ajutate de o îmbunătățire a cererii în China, a treia cea mai mare piață a companiei. În al doilea trimestru fiscal, acestea au crescut cu 1,9%.
Datele de la Counterpoint Research arată că vânzările de iPhone-uri pe cea mai mare piață de smartphone-uri din lume au crescut cu 8% în acest trimestru, impulsionate de reduceri semnificative în timpul festivalului de cumpărături 618, subvenții susținute de guvern pentru schimburi de dispozitive și promoții țintite pentru iPhone 16 Pro.
Se estimează că vânzările celorlalte dispozitive ale Apple au încetinit în perioada aprilie-iunie, în timp ce veniturile din servicii, cel mai rapid segment de creștere din ultimii ani, ar urma să crească cu 10,7%. În perioada ianuarie-martie, veniturile din servicii au crescut cu 11,6%.
Totuși, persistă îndoieli cu privire la perspectivele Apple în China, unde companii locale precum Honor lansează smartphone-uri încărcate cu funcții AI, cum ar fi editoare foto bazate pe inteligență artificială generativă.
Abordarea precaută a Apple față de AI a alimentat îngrijorările că firma ratează ceea ce ar putea fi cel mai mare val de creștere al industriei din ultimele decenii. Compania a fost lentă în lansarea suitei Apple Intelligence, care include o integrare cu ChatGPT, iar o actualizare mult așteptată a lui Siri bazată pe AI a fost amânată până anul viitor.