Adidas ar putea pierde venituri de aproximativ 1,2 miliarde de euro (1,3 miliarde de dolari) în 2023, dacă nu va putea să vândă stocurile de produse Yeezy, firma rapperului şi designerului de modă Ye, transmite CNBC, scrie News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania germană de îmbrăcăminte sport a renunţat în octombrie la parteneriatul cu Ye, cunoscut anterior drept Kanye West, după ce acesta a făcut o serie de comentarii antisemite.

Compania a declarat joi seara că evaluează ce să facă cu inventarul Yeezy, adăugând că a luat deja în considerare ”impactul negativ semnificativ” al nevânzării produselor.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Profitul operaţional va scădea cu aproximativ 500 de milioane de euro dacă compania nu va reuşi să schimbe produsele, iar Adidas se aşteaptă ca vânzările să scadă cu un ritm ridicat de o singură cifră în 2023.

Adidas ar putea opta să anuleze produsele Yeezy rămase. Acţiunile au scăzut cu 11% vineri, deoarece traderii au reacţionat la anunţuri.

Compania a estimat, de asemenea, costuri unice de până la 200 de milioane de euro, cel mai rău scenariu al Adidas fiind o pierdere de 700 de milioane de euro pentru 2023.

”Cifrele vorbesc de la sine. În prezent, nu funcţionăm aşa cum ar trebui”, a declarat CEO-ul Adidas, Bjørn Gulden, într-un comunicat de presă.

Veniturile Adidas au crescut cu 1% în 2022, pe baza cifrelor neauditate, în timp ce profitul operaţional a scăzut de la aproape 2 miliarde de euro în 2021 la 669 de milioane de euro în 2022.