Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) anunță că a început lucrări de modernizare, înlocuire și reparație capitală a punților de debarcare și îmbarcare a pasagerilor în aeronave, la Aeroportul Internațional Henri Coandă București.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Lucrările constau în montarea a 3 noi punți și modernizarea altor 7 din cele existente. În prezent, la Aeroportul Henri Coandă există 14 punți, iar, o dată cu finalizarea lucrărilor, aeroportul va dispune de 15 astfel de sisteme de îmbarcare/debarcare care fac legătura directă dintre aeronave și terminal.
Punțile de îmbarcare/debarcare permit mișcarea în plan vertical și orizontal, pot fi deplasate cu ușurință pe platforma aeroportuară, sunt dotate cu senzori de control al mișcării și al înclinației, au funcția de auto-levelling (reglare automată a înălțimii), dispun de senzori de control al proximității, au sisteme inteligente de măsurare a unghiurilor de rotație și sunt prevăzute cu senzori de contact cu aeronavele.
“Mișcările circulare și radiale ale punților pot fi efectuate simultan, ceea ce reduce semnificativ timpul de andocare a aeronavei. Datorită acționării hidraulice a coloanelor verticale, punțile au consum redus de energie, finisajul de sticlă low-E are un coeficient redus de încălzire la soare, punțile fiind dotate și cu sisteme de aer condiționat”, menționează reprezentanții companiei.
CNAB transmite că va analiza posibilitatea implementării în viitor a sistemului de comandă la distanță a punților de îmbarcare/debarcare la AIHCB.
Sisteme similare cu cele din Aeroportul Henri Coandă au fost instalate de către firma Thyssenkrupp Airport Solutions și în aeroporturile Heathrow din Londra, Madrid Barajas, Toronto, Dubai sau Doha (Qatar).