Aflată în criză de șoferi, Marea Britanie ademenește transportatorii români afectaţi de taxarea diurnei

sofer camion Sursa foto: Pexels

Pentru Nicolae, patronul unei mici firme de transport internaţional de marfă din România, criza de şoferi din Marea Britanie ar putea fi exact ce îi trebuie pentru a-şi ţine firma pe linia de plutire, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Marea Britanie are nevoie urgent de 100.000 de şoferi de camion, rezultat al unei combinaţii de factori precum şoferii care au părăsit industria, Brexit şi pandemie, o criză care a provocat haos de-a lungul lanţurilor de aprovizionare şi cozi la benzinării. Pentru acoperirea deficitului de şoferi de camion, Executivul de la Londra a anunţat, sâmbătă, că un număr de 5.000 de şoferi de camion de mare tonaj vor putea veni în Marea Britanie pe baza unor vize temporare, valabile pe o perioadă de trei luni, din octombrie până în decembrie.

„Oferta britanicilor este atractivă”, spune Nicolae, care deţine trei camioane şi a cărui afacere ar putea fi afectată de o taxă aplicată pe diurna şoferilor în România. „Pentru mine, taxarea diurnei înseamnă faliment pentru că profiturile din activitatea de transport sunt destul de modeste. Marea Britanie este o opţiune… câştigurile sunt mult mai mari acolo”, spune transportatorul român.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Miercuri, Nicolae şi alţi aproximativ 100 de şoferi şi-au parcat camioanele în Piaţa Victoria din Bucureşti, în faţa Guvernului, pentru a protesta faţă de taxarea diurnei şi creşterea preţurilor la poliţele obligatorii de asigurare.

La începutul acestui an, ANAF a decis să clasifice diurna şoferilor drept venituri impozitabile şi de asemenea să taxeze retroactiv firmele de transport pentru diurnele din ultimii cinci ani.

Secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Radu Dinescu, spune că un şofer ar putea ajunge să plătească, în medie, 9.000 de euro sub formă de taxe retroactive.

Marţi seara, PNL a prezentat un proiect de lege privind anularea plăţii retroactive a taxelor, însă măsura ar putea fi blocată în Legislativul fragmentat.

În aceste condiţii, şi alţi şoferi, inclusiv unii care se apropie de pensionare, susţin că salariile mai mari oferite în Marea Britanie sunt tentante.

„Am un prieten mai tânăr care vrea să lucreze ca şofer de camion în Anglia… finalizarea tuturor actelor durează aproximativ o lună. Salariul este foarte tentant acolo. Mai aştept să văd cum vor evolua lucrurile. Mă gândesc şi la faptul că un salariu de 1.000 de lire sterline pe săptămână în Marea Britanie sunt bani frumoşi”, spune Gabriel Bazga, un şofer de camion în vârstă de 61 de ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: