Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunță că unităţile administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti îşi vor putea crea conturi de utilizator, începând din 23 septembrie 2022, pentru înscrierea în Programul privind casarea autovehiculelor uzate.
Ulterior, în perioada 30 septembrie 2022, ora 10:00 – 25 noiembrie 2022, ora 14:00, sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.
Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului Iluminat public, Programului Staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi, Programului Eficienţă energetică în clădirile publice, Programului Rabla Clasic şi a Programului Rabla Plus rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare pentru Programul privind casarea autovehiculelor uzate.
„Este foarte important ca persoana fizică care doreşte să se înscrie în program: să verifice dacă UAT-ul pe rază căruia îşi are domiciliul participă în cadrul acestui program; să caseze şi să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură că primăria localităţii pe raza căreia îşi are domiciliul participă în program”, transmite AFM.
Suma alocată sesiunii de finanţare este de 50 de milioane de lei.
În cadrul unei sesiuni de înscriere, un solicitant poate obţine finanţare pentru cel mult: 100 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie mai mică sau egală de 1.000 de locuitori; 500 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 1.001 şi 5.000 de locuitori; 1.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori; 5.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori; 20.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori; 50.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie mai mare sau egală de 200.001 de locuitori.
În cadrul unei sesiuni de înscriere, unui solicitant i se poate aproba o singură cerere de finanţare, prima transmisă la AFM care este selectată pentru finanţare. În cadrul acestui program, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, persoana fizică primeşte un stimulent în valoare de 3.000 lei, jumătate din sumă fiind suportată de AFM şi jumătate din bugetul local.
„Începând din 23 septembrie 2022, UAT-urile care doresc să participe în program îşi vor crea conturi de utilizator. Dacă au deja conturi în aplicaţie, le vor utiliza pe acelea. Apoi, din data de 30 septembrie 2022, ora 10:00, vor depune cererile de finanţare în aplicaţie. Persoanele fizice interesate trebuie să verifice dacă UAT-urile pe raza cărora domiciliază participă în program şi să nu caseze autovehiculul înainte, deoarece în program se încadrează doar autovehiculele casate şi radiate după lansarea sesiunii de înscriere”, a precizat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.
AFM precizează că beneficiarul stimulentului de casare trebuie să se angajeze că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 4 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului.