Agroland, companie românească care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din țară și care deține și o platformă avicolă unde produce ouă de consum, speră să inaugureze o fabrică de procesare a ouălor în prima parte a anului și vrea să cumpere o fermă pentru producția de semințe, a declarat pentru Economedia CEO-ul și fondatorul Horia Cardoș.
În ultimul an, compania a investit aproape 4 milioane de euro în platforma avicolă de la Mihăilești, în creșterea producției de ouă și capacitatea de procesare.
Compania mai investește într-o fabrică de procesare a ouălor din Caransebeș, pe care speră să o inaugureze în prima parte a anului. În plus, rețeaua de magazine de retail va fi extinsă cu 15 magazine noi Agroland Mega.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În ceea ce privește sectorul de agribusiness, Agroland dorește să achiziționeze o fermă care să îi ajute în producția de semințe, deoarece cumpără semințe de la fermieri în prezent. „A avea propria noastră fermă ne oferă capacitatea de a fi producători pe anumite tipuri de semințe”, a spus el.
De asemenea, anul trecut compania a achiziționat o fabrică de sortare și de tratare a semnițelor, lângă Drobeta Turnul Severin.
„Suntem în plin proces de dezvoltare și de investiții. Da, avem de-a face tot timpul cu provocări, dar suntem activi în mai multe sectoare, iar în cazul în care un anumit sector ar avea probleme, celelalte două profită. De mai bine de 3 ani funcționăm într-un regim de război la graniță cu tot felul de crize. Nu ne așteptăm ca lucrurile să se oprească foarte repede, dar ne rugăm să ne îndeplinim obiectivele”, declară CEO al Agroland.
Compania a avut parte de o creștere a cheltuielilor cu forța de muncă în urma eliminării facilităților fiscale. Totuși, Agroland va fi profitabilă, în contextul în care prețul ouălor crește, compania și-a majorat capacitatea de producție într-un moment oportun, iar prețul furajelor rămâne constant, spune Horia Cardoș.
Horia Cardoș susține că Agroland nu a pus investiții pe hold, în această perioadă marcată de impredictibilitate ci, din contră, continuă investiții și are în plan inaugurări și achiziții.
„Nu am pus nimic pe hold, pentru că avem încredere mare în potențialul industriei agro-alimentare din România. Pe toate cele trei verticale de business, fie că vorbim de rețeaua noastră de 250 de magazine pentru grădină, fie că vorbim de producția de food, sau de divizia de agri-business, investim, pentru că România în continuare este o țară în dezvoltare. Indiferent de micile sau marile devieri de la parcurs, credem că pe termen mediu România și business-urile din România au o șansă fantastică de a prospera”, a declarat Horia Cardoș.