Airbus vrea să livreze 720 de avioane în 2023 / Același obiectiv a fost stabilit pentru 2022 și a livrat 661 de aeronave, în creștere cu 8%

Airbus, avion, aeronava Sursa: Unsplash

Compania Airbus cel mai mare producător de avioane din lume își propune livrări de avioane în 2023 în conformitate cu estimarea inițială de anul trecut, de 720 de unități, scrie Reuters.

De asemenea, grupul cu sediul în Franța vizează un profit operațional ajustat de 6,0 miliarde de euro în 2023, după ce a înregistrat un profit mai mare decât se aștepta pentru anul trecut de 5,6 miliarde de euro, în creștere cu 16% față de 2021.

Airbus a livrat 661 de avioane anul trecut, în creștere cu 8%, dar a rămas mult sub obiectivul inițial de 720 de unități, care a fost ulterior redus la 700 și în cele din urmă abandonat cu câteva săptămâni înainte de sfârșitul anului.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Într-o declarație privind rezultatele, directorul general al Airbus, Guillaume Faury a dat vina pe un “mediu operațional nefavorabil care a împiedicat lanțul nostru de aprovizionare să se redreseze în ritmul la care ne așteptam”.

În ianuarie, Reuters a raportat că Airbus a temperat ritmul de creștere a producției și a citat o sursă de rang înalt din industrie care a declarat că obiectivul de livrare ar putea să nu depășească semnificativ 720 de avioane.

Într-o convorbire internă de săptămâna trecută, Faury a deplâns livrările mai slabe decât se aștepta în ianuarie și a avertizat executivii că Airbus nu trebuie să livreze în acest an mai puține avioane decât și-a propus în 2022.

Cu toate acestea, Airbus a confirmat că va crește producția de avioane cu fuselaj lat A330neo la 4 pe lună în 2024, de la aproximativ 3 în prezent.

De asemenea, a anunțat că intenționează să majoreze producția de A350 la 9 pe lună la sfârșitul anului 2025, de la aproximativ 6 în prezent, după ce a vândut 40 de avioane din acest model către Air India în cadrul unei tranzacții record.

Decizia de a se îndrepta către nivelurile anterioare la COVID reflectă cererea tot mai mare de avioane cu fuselaj larg. Surse din industrie declaraseră anterior că producția de A350 era programată să rămână constantă la 6 pe lună pe parcursul anilor 2024 și 2025, de la 5,6 pe lună în 2023.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: