Capitalizarea Alibaba a scăzut până vineri cu 20 de miliarde de dolari după anunţul din ziua anterioară că nu va mai separa de grup şi lista divizia sa de cloud computing, scrie CNBC.
Compania, care concurează cu gigantul tehnologic american Amazon, a declarat joi că nu va continua planul de separare a Cloud Intelligence Group, invocând restricţiile de export din SUA pentru cipurile avansate.
Alibaba a spus că restricţiile ”au creat incertitudini pentru perspectivele Cloud Intelligence Group”, care concurează cu Amazon Web Services, Microsoft Azure şi Google Cloud Platform.
”În schimb, ne vom concentra pe dezvoltarea unui model de creştere durabilă, bazat pe cererea emergentă de inteligenţă artificială, pentru servicii de cloud computing în reţea şi la scară mare”, a spus Joe Tsai, CEO-ul Alibaba.
La închiderea de joi a bursei din Hong Kong, capitalizarea de piaţă a Alibaba era de 1.650 miliarde de dolari Hong Kong (211,6 miliarde de dolari).
Vineri, capitalizarea de pieţa a Alibaba a scăzut la 1.490 miliarde de dolari Hong Kong. Aceasta se traduce printr-o pierdere de 21,1 miliarde de dolari din capitalizarea pieţei, conform calculelor CNBC ale datelor FactSet.
Performanța prețului acțiunilor Alibaba
Acțiunile Alibaba listate în SUA se tranzacționau vineri cu aproximativ 2% mai puțin, extinzând pierderile de la o ședință de joi, în care acțiunile s-au prăbușit cu 9%.
Investitorii sperau la o entitate divizată pentru afacerea de cloud computing a Alibaba, care să obțină o evaluare mai mare. Analiștii estimau în martie că Cloud Intelligence Group ar putea valora între 41 și 60 de miliarde de dolari, potrivit Reuters.
Cu toate acestea, comentatorii de pe piață avertizaseră că listarea ar putea atrage atenția autorităților de reglementare atât în China, cât și în străinătate, având în vedere nivelul de date pe care unitatea îl găzduiește și îl gestionează.
Prinsă în lupta dintre SUA și China
Această evoluție evidențiază modul în care Alibaba, una dintre cele mai mari companii de tehnologie din China, a devenit cea mai recentă afacere care a fost prinsă în tensiunile geopolitice tensionate dintre SUA și China.
Alibaba investește masiv în inteligența artificială, încercând să țină pasul cu ritmul în care avansează colegii din SUA, precum Microsoft, Alphabet’s Google, Meta, Amazon, Apple și OpenAI, o firmă susținută de Microsoft, în ceea ce privește această tehnologie.
Compania a integrat de mult timp inteligența artificială în produsele și serviciile sale pentru a personaliza produsele recomandate utilizatorilor, pentru a analiza datele în mediul industrial și pentru a dezvolta piese de marketing pe site-urile sale de comerț electronic Tmall, Taobao și 1688.
În octombrie, Alibaba a introdus o nouă versiune a modelului său de inteligență artificială care concurează cu modele similare ale giganților americani din domeniul tehnologiei Microsoft și Amazon.
Denumit Tongyi Qianwen 2.0, acesta este un model de limbaj mare (LLM). Un LLM este antrenat pe cantități mari de date și constituie baza aplicațiilor de inteligență artificială generativă, cum ar fi ChatGPT de la OpenAI. Alibaba spune că Tongyi Qianwen 2.0 este un “upgrade substanțial față de predecesorul său”, introdus în aprilie.