Conducerea Allianz-Ţiriac respinge ferm concluziile raportului de investigaţie al Consiliului Concurenţei aferent perioadei 2008 – 2017, care acuză favorizarea anumitor parteneri de reparaţii auto prin “potenţarea” unei înţelegeri între aceştia, şi anunţă că va ataca decizia în instanţă, potrivit unui comunicat al companiei, citat de Agepres.
“Allianz-Ţiriac va efectua toate demersurile necesare şi va aduce toate argumentele juridice şi economice pentru a-şi dovedi nevinovăţia. Credem în autorităţi puternice care joacă rolul de arbitru, prin asigurarea respectării regulilor şi sancţionarea derapajelor, însă în acest caz concluziile investigaţiei referitoare la activitatea Allianz-Ţiriac nu sunt corecte şi nu au niciun fundament. Allianz-Ţiriac are un model de afaceri solid şi corect şi nu a greşit în relaţiile comerciale vizate de raportul de investigaţie. Prin decizia Plenului Consiliului Concurenţei, Allianz-Ţiriac este nevoită să plătească o amendă de 11 milioane de euro, aproape jumătate din sancţiunea totală aplicată în urma acestei investigaţii, pentru o faptă inexistentă şi pentru care nu am primit dovezi, deşi acestea au fost solicitate în repetate rânduri şi deşi noi am adus dovezi clare şi concrete care contraziceau interpretările din raportul de investigaţie. Această situaţie aduce o cheltuială neanticipată, suplimentară şi injustă şi ne lasă impresia că vorbim despre un cost pe care trebuie să îl plătim periodic pentru a opera în România”, se spune în comunicat.
Asigurătorul menţionează că aceste condiţii de impredictibilitate afectează capitalul de încredere pe care orice acţionar corect îl investeşte.
“Suntem în situaţia în care nu ne este clar ce ar trebui să facem diferit după această investigaţie. Având în vedere concluziile raportului, sperăm că aşteptarea nu este ca asigurătorii să renunţe la contractele semnate cu service-urile auto, ceea ce ar însemna o inhibare a comportamentului de piaţă şi un factor de incertitudine pentru asiguraţi şi terţi păgubiţi. Prin această colaborare între asigurători şi unităţile reparatoare a fost creat un cadru economic stabil şi predictibil, în baza căruia se urmăreşte interesul clienţilor comuni”, se arată în comunicat.
Allianz-Ţiriac precizează că datorită acestui model, unitar la nivel european, asiguraţii şi terţii păgubiţi posesori ai autovehiculelor avariate nu sunt nevoiţi să fie implicaţi financiar în efectuarea reparaţiilor. Pe de altă parte, unităţile reparatoare au certitudinea încasării contravalorii serviciilor prestate şi îşi pot astfel modela planurile de dezvoltare a afacerilor cu mai multă consecvenţă. În acelaşi timp, asigurătorii beneficiază de predictibilitate şi de un control mai bun al costurilor, ceea ce le permite să asigure tarife competitive pentru primele de asigurare.
“Deşi Consiliul Concurenţei acuză la comun companiile de asigurări de “potenţarea” unei înţelegeri pe piaţa unităţilor reparatoare, trebuie avut în vedere că faptele sunt individualizate la nivelul fiecărei companii de asigurare, inclusiv natura şi conţinutul contractelor comerciale fiind diferite, iar în ceea ce priveşte comportamentul Allianz-Ţiriac, încă aşteptăm să aflăm ce trebuie să schimbăm în mod concret sau să facem diferit în urma concluziilor raportului de investigaţie. Dispoziţiile legale actuale încurajează în general admiterea faptelor în cazul investigaţiilor, chiar şi nesăvârşite, prin oferirea unui discount generos din amenda iniţială şi implicit diminuarea impactului asupra solvabilităţii companiei investigate. Faptul că Allianz-Ţiriac nu a recunoscut o vină inexistentă şi a refuzat un discount substanţial din partea Consiliului Concurenţei ne pune în situaţia injustă de a plăti cea mai mare amendă aplicată în acest caz”, se afirmă în document.
Conform comunicatului, robusteţea financiară a companiei îi permite să nu realizeze compromisuri, să absoarbă şocul şi să îşi dovedească nevinovăţia, atacând în instanţă decizia.
“Allianz-Ţiriac a fost dintotdeauna un promotor al concurenţei corecte, ingredientul esenţial pentru asigurarea unor servicii de calitate. Ca reprezentant în România al celui mai puternic brand de asigurări din lume – Allianz – înţelegem că respectarea legislaţiei concurenţiale este fundamentală pentru a păstra intactă încrederea clienţilor şi reputaţia construite timp de peste 130 de ani. Îi asigurăm pe toţi clienţii şi partenerii noştri de integritatea acţiunilor noastre şi de încrederea într-o piaţă concurenţială puternică, în beneficiul tuturor. Totodată, mulţumim clienţilor, partenerilor şi echipei noastre profesioniste pentru că zi de zi ne ajută să protejăm modelul de afaceri, să fim consecvenţi în aplicarea principiilor noastre şi să nu ne tranzacţionăm verticalitatea”, a subliniat Virgil Şoncutean, director general al Allianz-Ţiriac Asigurări.
Consiliul Concurenţei a anunţat miercuri că a sancţionat 65 de companii şi o asociaţie cu amenzi totale în valoare de peste 130 milioane de lei (aproximativ 26 milioane de euro) pentru participarea la o înţelegere pe piaţa serviciilor de întreţinere şi reparare a autovehiculelor din România.
Allianz-Ţiriac este parte a grupului german Allianz. În România, compania este prezentă de peste 28 de ani.