Compania americană Amazon închide definitiv opt dintre cele 29 de magazine de proximitate Amazon Go din Statele Unite, care oferă clienților posibilitatea de a face cumpărături fără să facă plata la casă, scrie CNN.
Magazinele se vor închide la 1 aprilie, iar Amazon a declarat că va face eforturi pentru a-i ajuta pe angajații afectați să își asigure alte roluri în cadrul companiei.
Magazinele ar fi trebuit să ofere beneficii atât pentru clienți, cât și pentru companie. Amazon echipează magazinele cu camere și senzori care permit clienților să cumpere produsele și să plătească fără a aștepta la coadă la casă.
Toate produsele sunt scanate automat de senzorii și camerele din magazin, iar plata e făcută din contul Amazon al clientului, prin tehnologia pe care compania americană a numit-o ”Just Walk Out”.
De asemenea, acestea au eliminat nevoia de posturi de personal, ajutând astfel rezultatele financiare ale Amazon.
Primul magazin Amazon Go a fost deschis în Seattle în 2016 și a fost prezentat ca fiind viitorul cumpărăturilor, în special pentru magazinele de proximitate din centrele aglomerate ale marilor orașe. La un moment dat, Amazon se aștepta să existe sute, dacă nu chiar mii de magazine la nivel național, potrivit unor rapoarte publicate care nu au fost niciodată confirmate de companie. Însă acestea nu s-au ridicat niciodată la înălțimea acestor așteptări.
Amazon, în etapa reducerilor de costuri
Dar închiderile, raportate pentru prima dată de Geekwire, sunt un alt semn al eforturilor de reducere a costurilor la gigantul cumpărăturilor online. Săptămâna trecută, Amazon a anunțat că pune în pauză construcția celui de-al doilea sediu al său din Virginia de Nord, în afara Washingtonului, DC. În ianuarie, a confirmat planurile de reducere a 18.000 de locuri de muncă din forța sa de muncă globală.
“Ca orice retailer fizic, ne evaluăm periodic portofoliul de magazine și luăm decizii de optimizare pe parcurs. În acest caz, am decis să închidem un număr mic de magazine Amazon Go din Seattle, New York și San Francisco”, a precizat Amazon într-un comunicat transmis prin e-mail.
“Rămânem dedicați formatului Amazon Go, operăm mai mult de 20 de magazine Amazon Go în SUA și vom continua să aflăm ce locații și caracteristici rezonează cel mai mult cu clienții pe măsură ce continuăm să evoluăm magazinele noastre Amazon Go.”
Compania a declarat că va continua să deschidă magazine Amazon Go.
Amazon și-a încercat tehnologia fără casierie în anumite magazine Whole Foods și Amazon Fresh, pe lângă locațiile sale Amazon Go.
Amazon a fost hotărâtă să pătrundă pe segmentul magazinelor alimentare încă de la lansarea serviciului său de livrare de alimente Fresh în 2007. A făcut o senzație istorică atunci când a achiziționat magazinul alimentar de lux Whole Foods Market în 2017 pentru 13,7 miliarde de dolari, cea mai mare achiziție făcută vreodată de Amazon.